چرا بوگاتی ویرون گران ترین ماشین دنیا لقب گرفته؟

خودروها طیف بسیار بزرگی رو شامل می شن و هرکدوم هم طرفداران خود رو دارن. اما گرون ترین ماشین حال حاضر دنیا حتی اگه فقط هزینه های تعمیر و نگهداری اش رو هم در نظر بگیریم بوگاتی ویرونه.

در هفته ای که گذشت فلوید می ویدر بوکسور مشهور آمریکایی ۳٫۵ میلیون دلار رو واسه خرید مدل Grand Sport Vitesse بوگاتی ویرون (محصول سال ۲۰۱۵) صرف کرد؛ هیولایی که می تونه بیشینه سرعت خود رو به ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت برسونه.

روشنه که لذت سواری اینجور خودرویی فقط نصیب ثروتمندترین افراد می شه و هر کسی اینجور شانسی رو پیدا نمی کنه. اما چیزی که باعث می شه بوگاتی ویرون عنوان گرون ترین خودروی دنیا رو به خود اختصاص بده نتنها قیمت کلی اون که هزینه هاییه که باید واسه تعمیر و نگهداری اش پرداخت شه.

در ادامه این مطلب با سایت ما همراه باشین تا بیشتر در مورد این خودروی استثنایی و ویژگیای منحصربفردش بدونین.

تازگیا یکی از مجموعه داران ماشین و کاربران توئیتر با نام Salomondrin عزمشو جزم کرد که جزئیات مربوط به هزینه های جانبی خودروی بوگاتی خود رو با دنبال کننده هاش در میان بزاره.

اون در مرحله اول به مبلغ بالایی اشاره کرده که واسه مالیات خرید این ماشین پرداخت کرده. فرض کنین قیمت تموم شده ماشین ۲٫۴ میلیون دلار باشه. اگه ۱۰ درصد مالیات هم به این اندازه اضافه شه اون وقت باید ۲۴۰ هزار دلار اضافه واسه خرید اون بپردازید.

اما چون پرداخت مالیات در همه خریدهای بزرگ عادیه بذارین به بقیه هزینه های داشتن این ماشین نگاهی بندازیم.

اگه بخواین تایرهای این خودرو رو تعویض کنین، لازمه مبلغ ۳۰ هزار دلار رو بپردازید هرچند که این قیمت بسته به س انتخابی می تونه تا ۴۰ هزار دلار هم زیاد شه. اگه قصد تعویض همزمان رینگ و لاستیک رو داشته باشین، مبلغ تا ۱۲۰ هزار دلار بالا میره.

حتما می خواین بدونین به چه دلیل قیمت این لاستیکا تا این اندازه بالاست. یکی از کاربران سایت Quora اعلام داشته که شرکت میچلین این تایرها رو به صورت اختصاصی واسه بوگاتی ویرون طراحی و تولید می کنه. این لاستیکا باید توانایی حرکت با سرعت ۴۰۸ کیلومتر در ساعت رو داشته باشن و بخاطر این نیازمند مهندسی دقیقی هستن.

جدای از بحث تایرها اجازه بدین در مورد هزینه های سرویس این ماشین بگیم. دارندگان این خودرو واسه اطمینان از اینکه خودرویشان در بهترین حالت ممکنش قرار داد باید مبلغ ۳۰ هزار دلار رو پرداخت کنن و تعویض روغن اونم هربار در حدود ۲۰ هزار دلار آب می خوره.

اما بوگاتی برنامه خدمات پس از فروش خاصی هم داره که در اون مصرف کننده می تونه از قبل ۵۰ هزار دلار رو به این شرکت پرداخت کرده و اینطوری تا سه سال از صرف کردن هرگونه هزینه دیگری واسه تعمیر و نگهداری ماشین در امان باشه.

در آخر هم بهتره به هزینه بیمه این خودرو اشاره کنیم که چیزی بین سی الی ۵۰ هزار دلار آب می خوره. حالا که از هرینهای جانبی بوگاتی ویرون گفتیم بهتره در مورد ویژگیایی سخن بگیم که بوگاتی ویرون رو به یه خودروی استثنایی بدل می کنه.

این ماشین به شکل عجیبی سریعه. همه مدلای بوگاتی مجهز انگار سیستم کنترل ثبات هستن که به راننده کمک می کنه حتی در سرعتای بیشتر از ۲۹۰ کیکلومتر بر ساعت هم کنترل کاملی روی ماشین داشته باشه.

جالبه بدونین تنها موضوعی که باعث می شه این ماشین نتونه بالاتر از بیشینه سرعت اعلام شده اش به وسیله شرکت سازنده حرکت کنه اینه که لاستیکای اون در سرعتای بالاتر از ۴۰۸ کیلومتر دجار ترکیدگی می شن و شرکت سازنده اونا هم هنوز نتونسته راهی واسه جلوگیری از بروز این موضوع پیدا کنه.

چرم مورد استفاده در کابین این خودرو هم همونطور که انتظار میره بهتر از هر چیز دیگه ایه که درون ماشینای دیگه دیدین. بوگاتی چرم لازم خود واسه فضای داخلی این ماشینا رو از گاوهایی میگیره که در ارتفاعاتی خاص پرورش پیدا کردن تا از گزند هر نوع پشه و زنبور در امان بمونن و پوستشون به طور کامل یه دست بمونه.

در صفحه فیسبوک بوگاتی هم به موارد دیگری اشاره شده که در ادامه می تونین اونا رو ببینین:

  • کل موتور بوگاتی ویرون به وسیله دو تن از تکنیسینای این شرکت ساخته می شه که قطعات جور واجور رو کامل به صورت دستی سر هم می کنن و واسه این منظور از هیچ ماشین و دستگاهی استفاده نمی کنن.
  • واسه درآوردن تایرهای این ماشین هم به وسیله خاصی نیازه که فقط در فرانسه هست و این یعنی فقط در فرانسه میشه لاستیکای ماشین رو از بدنه اون جدا کرد.
  • اندازه هوای مصرفی یه روز به وسیله این ماشین برابر با هواییه که یه آدم بالغ در چهار روز مصرف می کنه.
  • در سرعتای بالا، اسپویلر یا همون باله عقب این ماشین نقش یه جور ترمز هوایی رو اجرا می کنه و کارکرد اون درست مانند ترمزهای حقیقی ماشینه.
  • بوگاتی ویرون ظرف ۱۰ ثانیه می تونه سرعت خود رو از بیشینه به صفر برسونه.
  • این ماشین ۱۰ رادیاتور داره که مرتبا کار می کنن تا موتور ۱۲۰۰ اسب بخار اونو خنک کنن و از این دید باید بگیم که کمتر ابر ماشینی به گرد پای ویرون می رسه. در ادامه می تونین نگاهی به خودروی ۳٫۵ میلیون دلاری می ویدر بندازین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *