چشم انداز صنعت بسته­­بندی محصولات آرایشی و بهداشتی

بازار جهانی مصرفی در سال 2010 ارزشی معادل 395 میلیارد دلار داشت. بازار بسته بندی بین سالهای 2009 و 2010 رشدی 6درصدی را تجربه کرد و میزان ارزش بسته بندی به سطح سال 2008 بازگشت. چشم انداز این صنعت در کوتاه مدت هم چنان به واسطه چالش های اقتصادی و اعتماد به نفس شکننده مصرف کنندگان، تیره و تار است. در عین حال در بلند مدت پیش بینی می شود میانگین رشد سالیانه 3 درصدی را شاهد باشیم و ارزش بازار درسال 2015 به 456 میلیارد دلار برسد. بسته بندی محصولات آرایشی با 5 درصد رتبه سوم بعد از بسته بندی مواد غذایی با 51 درصد و بسته بندی نوشیدنی با 18 درصد را به خود اختصاص داده است. بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، رشد مطلوبی را تجربه        می کنند. و پیش بینی می­شود بسته بندی محصولات بهداشتی سریع ترین رشد را در بخش مصرف کنندگان نهایی با نرخ سالیانه 4/5 درصد تا سال 2015 خواهند داشت. (گزارش ریمکس از وضعیت بسته بندی،1390) رشد محصولات آرایشی و بهداشتی مردانه، یک گرایش قابل توجه است. مردان آگاهی بیشتری نسبت به محصولاتی که به طور ویژه برای آنها و به واسطه آنها به بازار ارائه می شود، یافته اند. این آگاهی و درک نیازها بر بازار محصولات آرایشی و بهداشتی اثرگذار بوده است. بسته بندی های طراحی شده برای مردان به طور کلی از رنگها ی سنگین تری استفاده می کنند. ضمن اینکه باید ویژگی هایی چون قابلیت حمل و نقل، اندازه مناسب و دستورالعمل­های دقیق را در بر داشته باشند. و این نشانه­ای است برای فعالان این بخش، که در طراحی­ها و برنامه­های خود فقط  قشر و طیف خاصی از جامعه را مورد نظر قرار ندهند و گرایش های بالقوه دیگر را نیز شناسایی و آن را فعال نمایند.