۱۵ عادت روزانه ساده برای شادتر بودن

قبلا در سایت ما مطالبی رو در مورد وابستگی آدم به عادت هاش منتشر کردیم و اینکه چیجوری می تونین عادتای خوب رو در خود نهادینه کرده و عادتای بد رو از بین ببرین. اگه با خوندن اون مطالب تمایل پیدا کردین که عادتای خوبی رو در خود جا بندازین، بهتره به پیشنهاد کارشناسان امر از قدمای کوچیک شروع کنین.

در زیر عادتای کوچیکی آورده شده که تنها ۵ دقیقه وقت تون رو می گیرن اما شما رو به انسانی سالم تر، خوشحال تر و موفق تر تبدیل می کنن:

  1. دندون هاتون رو مسواک زده و نخ دندون بکشین

این کار نه فقط دنداناتون رو از پوسیدگی و التهاب لثه دور نگه می داره بلکه زندگی شما رو هم نجات میده.

انجمن دندون پزشکی آمریکا دو بار مسواک زدن در روز به مدت ۲ دقیقه و یه بار نخ کشیدن رو پیشنهاد می کنه. اگه این کار رو نکنین، خود رو در برابر دچار شدن به بیماریایی مثل جنون، دیابت، بیماریای کلیوی، سرطان و … قرار می دید.

  1. در آینه به خود لبخند بزنین

دقیقا پس از مسواک زدن، به مدت ۱۰ ثانیه به خود در آینه لبخند بزنین. دکتر Robrtt Zajonc روانشناس شناخته شده ایست که باور داره حالتای صورت بر حال فرد تاثیر میذاره. اون در تحقیقی در سال ۱۹۸۹ انجام داد و فهمید شرکت کنندگانی که در آیینه به خود می خندن حال بهتری نسبت به بقیه داشتن.

  1. مهم ترین کار روز رو بنویسین

اصطلاحا به اون «قورباغه ات رو قورت بده» می گن. ببینین در روز باید چه کاری بکنین که زودتر به موفقیت برسین؛ بعد اون کار رو در اول روز انجام بدین.

  1. تخت تون رو مرتب کنین

شروع روز با اتمام کاری که به زودی تموم کردین، اعتماد به نفس شما رو بیشتر می کنه. وقتی که خسته از محل کار تون به منزل بر می گردید چیزی بین شما و خواب خوب شبونه وجود نداره.

  1. مدیتیشن کنین

مدیتیشن تنها چند دقیقه از وقت شما رو میگیره اما باعث کاهش احتمال دچار شدن به بیماریای مغزی، افزایش تولید سروتونین، کاهش فشار خون، کاهش اضطراب و رفع دیگه بیماریای روانی می شه.

اگه تا حالا مدیتیشن نکردید، در محیطی آروم بشینین و نفسا و فکرهای تون رو بشمارید. وقتی که ذهن تون به جای دیگری منحرف می شه، شمارش رو از نو شروع کنین.

  1. قدردان باشین

به این فکر کنین که اگه تو یه کمپ و با دست کم امکانات بزرگ می شدید چه می شد؟ مطمئنا بعد از این، روزگار تون بهتر پیش میره.

  1. به پادکستا گوش بدین

پادکستای ۵ دقیقه ای زیادی هست که می تونین با گوش دادن به اونا بین انجام کارایی که فکری نیستن، چیزای زیادی رو یاد بگیرین.

  1. متفاوت از بقیه لباس نپوشید

اگه همه در محل کار لباسای غیر رسمی و یه ژاکت ورزشی می پوشند، شمام همون طور بپوشید؛ چون که با این کار انگشت نمای اون جا نمی شین و از حواشی به دور می مونید. مطمئن باشین افراد مهم این رو خوب می فهمن.

  1. دست کم یه بار در روز راحت نباشین

هر روز کاری که شما رو می ترسونه انجام بدین. میشه از این کارا به سلام کردن به یه فرد جدید و یا صحبت کردن در کنفرانسی اشاره کرد. George Addair که در مورد  املاک و مستغلات فعالیت می کنه و مربی خود ساخته ایه در این باره میگه: هر چیزی که شما می خواین در اون طرف ترس تون هست.

  1. منظم باشین

وقتی که کارتون با چیزی تموم می شه اونو سر جاش برگردونین. با این کار هم منظم میشین و هم زمان تون رو صرف گشتن به دنبالش نمی کنین.

قبل از این که بخوابین، مکان خود رو مرتب کنین چون که به شما اجازه میده ذهن باز و شفاف تری داشته باشین و به اون چه که می خواین برسین.

  1. کار جدیدی انجام بدین

از راه جدیدی به محل کارتون برید، با فرد جدیدی صحبت کنین و یا چیزی که قبلا تجربه نکردین رو امتحان کنین. با این کار به روزمرگی دچار نشده و  حس کنجکاوی تون از بین نمی ره.

  1. بنویسین

نوشتن روزانه باعث می شه پیشرفت تون رو تحتِ کنترل درآورده و احساس خوبی داشته باشین و همیشه واسه برداشتن قدم بعدی با انگیزه هستین.

  1. بیشتر پیاده روی کنین

اگه امکانش هست با پای پیاده به محل کارتون برید، از پله ها استفاده کنین، وقتی که مشکلی واسه تون پیش میاد در اتاق تون قدم بزنین، بین ساعت نهار بیرون رفته و قدم بزنین و در آخر پیاده به منزل برگردین. ورزش نه فقط واسه بدن شما خوبه بلکه در خلاقیت، انرژی و حال شمام اثر مثبتی میذاره.

  1. رمز عبوری بسازین که الهام بخش باشه

رمز ورود به کامپیوتر تون رو ماهانه تغییر بدین. واسه این کار رمزتان باید یکی از اهداف شما باشه. اگه می خواین رابطه بهتری با مادر تون داشته باشین رمز تون رو این جور بذارین: تماس با مادر.

  1. «نه» بگید

گفتن «نه» لحظه ای بیشتر وقت نمی بره اما می تونه زمان زیادی واسه شما ذخیره کنه.

اگه نمی خواین کاری رو انجام بدین، زمان کافی واسه اون ندارین و یا هیچ سودی در اون کار نمی ببینن، خیلی راحت به اون «نه» بگید. شاید «نه» گفتن به بقیه در ظاهر تنبلی شما رو برسونه اما در باطن هوشمندانه ترین کار ممکنه. چون زمان شما رو واسه رسیدن به اهداف تون خالی نگه می داره.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *