راهنمای بهینه‌سازی اندازه تصاویر در شبکه‌های اجتماعی

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

راهنمای بهینه سازی اندازه تصاویر در شبکه های اجتماعی

آیدا رضوی

۱۴۶

۴

۱۶ ۲۴۴۱۲۴۴۳

این روزا به کار گیری شبکه های اجتماعی دیگه به بخشی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شدن. این جدایی ناپذیری فقط در زندگی شخصی ما نیس، بلکه در دنیای تجارت و بازاریابی هم رخنه کرده طوری که خیلی از برنده ها هم واسه بازاریابی اجناس خود در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنن.

ظاهر پستایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شن عامل اصلی جذب مخاطب هستن. اگه شمام در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنین شایدً تا حالا فهمیدین وقتی تصویری رو در دو شبکه اجتماعی جور واجور به اشتراک می ذارین، ابعاد و اندازه تصویر در یکی از اون دو شبکه به هم می ریزید و نتیجه کار اون چیزی نمی شه که انتظارش رو داشتین. دلیل بروز این مشکل اینه که شبکه های اجتماعی از ابعاد استانداردی واسه نمایش تصاویر استفاده می کنن.

اگه می خواین که صفحه پروفایلتان حرفه ای به نظر برسه باید تصویر پروفایل و هم اینکه تصاویری که به اشتراک می ذارین از ابعاد مناسبی بهره مند باشن. جالبه بدونین که شبکه های اجتماعی جور واجور دارای استاندارهای متفاوتی واسه اندازه تصاویر خود هستن. ما در این مقاله اندازه تصاویر در شبکه های اجتماعی پرطرفدار رو بررسی می کنیم. با خوندن این راهنما می تونی تصاویر خود رو واسه شبکه های اجتماعی جور واجور بهینه سازی کنین.

فیسبوک

ابعاد تصاویر در فیسبوک

  • اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب واسه کاور فیسبوک ۸۲۸ پیکسل در ۳۱۵ پیکسل است.
  • اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب واسه پروفایل فیسبوک ۱۸۰ پیکسل در ۱۸۰ پیکسل است.
  • اندازه تصویرایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویر مناسب واسه عکسایی که می خواین منتشر کنین باید ۱۲۰۰ پیکسل در ۹۰۰ پیکسل باشه.
  • اندازه تصویر در لینکایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویری که در لینکا به نمایش درمی آیند ۱۲۰۰ پیکسل در ۶۲۸ پیکسله.

به اشتراک گذاشتن عکس در فیسبوک

همه تصاویری که در فیسبوک به اشتراک گذاشته می شن به یه مربع ۴۷۰ پیکسل تغییر اندازه میدن. عکسایی که کوچیک تر از این ابعاد باشن در اثر کشیده شدن از کیفیت شون کم میشه و عکسایی که بزرگ تر از این ابعاد باشن، جزئیاتشان خوب نشون داده نمیشه و اگه نوشته ای داشته باشن ناخوانا می شن.

عکسای که به صورت لنداسکیپ باشن (یعنی عکسایی که به صورت Wide و افقی گرفته می شن)، اگه دارای ابعاد کمتری از این مقدار باشن با یه قاب سفید نشون داده می شن. عکسای عمودی هم به ارتفاع ۳۹۴ پیکسل تغییر اندازه میدن. در این جور عکسا هم اگه ارتفاع کمتر از این مقدار باشه یه قاب سفید رنگ دور اون نشون داده می شه.

به اشتراک گذاشتن لینک در فیسبوک

عکسایی که به واسطه لینکا در فیسبوک به نمایش در میان ابعادشان ۴۷۰ پیکسل در ۲۴۶ پیکسل است. فیسبوک از تگ og:image واسه انتخاب کردن یکی از عکسایی که در لینک هست استفاده می کنه و وقتی که لینک رو به اشتراک می ذارین اون عکس رو واسه لینکتان در نظر میگیره.

شما می تونین این تگ رو واسه هر عکسی که دوست دارین استفاده کنین تا اون عکس به واسطه لینک به نمایش دربیاد. یادتون باشه که تصویر اگه از ابعاد گفته شده بزرگ تر باشن، سایزشون کوچیک نمی شه بلکه بریده می شه و ظاهر باحالی پیدا نمیکنه. اگه عکس هاتون تگ og:image نداشته باشین فیسبوک به صورت پیش فرض یه thumbnail با ابعاد مربع ۱۵۸ پیکسل نشون میده.

توییتر

ابعاد تصاویر در توییتر

  • اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب واسه کاور توییتر ۱۵۰۰ پیکسل در ۵۰۰ پیکسل است.
  • اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب واسه پروفایل توییتر ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل است.
  • اندازه تصویرایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویر مناسب واسه عکسایی که می خواین منتشر کنین باید ۵۰۶ پیکسل در ۲۵۳ پیکسل باشن.
  • اندازه تصویر در لینکایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویری که در لینکا به نمایش درمی آیند ۸۰۰ پیکسل در ۳۲۰ پیکسله.

به اشتراک گذاشتن عکس پروفایل و کاور در توییتر

عکسایی که واسه کاور توییتر در نظر می گیرین باید کیفیت خیلی بالایی داشته باشن چون اندازه شون بسیار بزرگه. شما می تونین از فرمتای png، gif یا jpg استفاده کنین و اندازه تصویرتان باید در آخرً ۵ مگابایت باشه. هم اینکه، عکس پروفایل شما در صفحه اصلی و قسمتی که شما رو واسه فالو کردن به بقیه پیشنهاد میده نشون داده می شه. پس یه عکس مناسب واسه این قسمت انتخاب کنین.

به اشتراک گذاشتن تصویر در توییتر

توییتر در گذشته عکسایی که به اشتراک گذاشته می شدن رو به ابعاد ۵۰۶ پیکسل در ۲۵۳ پیکسل برش می داد. اما امروزه اگه نسبت طول به عرض تصویر شما ۲ به ۱ (۲:۱) باشه دیگه این کار رو انجام نمی ده. واسه اطمینان از نمایش مناسب تصویر خود دقت کنین که ابعاد اون باید دست کم ۴۴۰ پیکسل در ۲۲۰ پیکسل باشه.

به اشتراک گذاشتن لینک در توییتر

وقتی که شما لینکی رو در توییتر به اشتراک می ذارین، توییتر اطلاعاتی مانند عنوان، تصویر و توضیحات اونو استخراج می کنه. تصویری که در لینک استفاده شده باشه در توییتر به نمایش درمی آید پس از تصاویری با ابعاد ۱۰۲۴ پیکسل در ۵۱۲ پیکسل (نسبت ۲ به ۱) استفاده کنین.

گوگل پلاس

ابعاد تصاویر در گوگل پلاس

  • اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب واسه کاور گوگل پلاس ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰۸ پیکسل است.
  • اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب واسه پروفایل گوگل پلاس ۲۵۰ پیکسل در ۲۵۰ پیکسل است.
  • اندازه تصویرهایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویر مناسب واسه عکسایی که می خواین منتشر کنین باید ۵۰۶ پیکسل پهنا داشته باشن.
  • اندازه تصویر در لینکایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویری که در لینکا به نمایش درمی آیند ۱۵۰ پیکسل در ۱۵۰ پیکسل است.

به اشتراک گذاشتن عکس کاور و پروفایل در گوگل پلاس

گوگل پلاس عکس مربع شکل شما رو به شکل یه دایره برش میده. پس عکسی رو واسه پروفایل خود انتخاب کنین که اگه به شکل دایره برش زده شه، ظاهری مناسب داشته باشه. ابعاد مربعی مناسب واسه گوگل پلاس ۲۵۰ پیکسل است، اما بهتره که ابعاد عکس خود رو کمی بیشتر از این مقدار در نظر بگیرین. عکس شما می تونه فرمت png، gif یا jpg داشته باشه و آخر ۱۰۰ مگابایت باشه.

امتیازات رتبه الکسا و فوت وفنای بهبود اون

عکس کاور گوگل پلاس در ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰۸ پیکسل به نمایش در میاد. شما می تونین از هر عکسی با ابعاد بین ۴۸۰ پیکسل در ۲۷۰ پیکسل و ۲۱۲۰ پیکسل در ۱۱۹۲ پیکسل استفاده کنین.

به اشتراک گذاشتن عکس در گوگل پلاس

عکسا در گوگل پلاس با ابعادی در آخر ۴۲۶ پیکسل در پهنا نشون داده می شن.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت داره؟

ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن روش هدف دار و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

اینستاگرام

ابعاد تصاویر در اینستاگرام

  • اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب واسه پروفایل اینستاگرام ۱۱۰ پیکسل در ۱۱۰ پیکسل است.
  • اندازه تصویرهای thumbnail: تصاویر thumbnail در اینستاگرام با ابعاد ۱۶۱ پیکسل در ۱۶۱ پیکسل به نمایش درمی آیند.
  • اندازه تصویرایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویر مناسب واسه عکسایی که می خواین منتشر کنین باید ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل باشه.
  • اندازه ویدیوهایی که به اشتراک گذاشته می شن: ویدئوهایی که می خواید در اینستاگرام منتشر کنین باید ۱۰۸۰ پیکسل پهنا داشته باشن.

به اشتراک گذاشتن عکس در اینستاگرام

پایه کار اینستاگرام به اشتراک گذاشتن تصویره. در نسخه های قبلی این اپلیکیشن تصاویر به شکل مربعی و با ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل به نماش درمی اومد. اما امروزه شما می تونین تصاویری با ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل رو به صورت عمودی یا ۱۰۸۰ پیکسل در ۵۶۶ پیکسل به صورت افقی به اشتراک بذارین. ۱۰۸۰ پیکسل ابعاد ثابت پهنای عکسای اینستاگرامه.

پینترست

ابعاد تصاویر در پینترست

  • اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب واسه کاور پینترست ۲۱۴ پیکسل در ۱۰۰ پیکسله.
  • اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب واسه پروفایل پینترست ۱۸۰ پیکسل در ۱۸۰ پیکسل است.
  • اندازه تصاویر در Pin preview: تصاویری که در این قسمت به نمایش در میان دارای ۲۳۸ پیکسل پهنا هستن.

عکسا در پینترست با ابعاد ۲۳۸ پیکسل و ارتفاعی قابل تنظیم نشون داده می شن. شما با کلیک کردن روی یه عکس می تونین ابعاد اونو گسترش بدین و به ۷۳۶ پیکسل برسونین. پینترست نسبت ۲ به ۳ و عکسایی با پهنای دست کم ۶۰۰ پیکسل رو به کاربران پیشنهاد می کنه.

لینکدین

ابعاد تصاویر در لینکدین

  • اندازه تصویر بنر: اندازه تصویر مناسب واسه بنر در لینکدین ۱۸۵۰ پیکسل در ۲۰۰ پیکسل است.
  • اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب واسه کاور در لینکدین ۱۵۳۶ پیکسل در ۷۶۸ پیکسل است.
  • اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب واسه پروفایل در لینکدین ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل است.
  • اندازه تصویر لوگو: اندازه تصویر مناسب واسه لوگو در لینکدین ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل است.
  • اندازه تصویرایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویر مناسب واسه عکسایی که می خواین منتشر کنین باید ۳۵۰ پیکسل پهنا داشته باشن.
  • اندازه تصویر در لینکایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویری که در لینکا به نمایش درمی آیند ۱۸۰ پیکسل در ۱۱۰ پیکسل است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم واسه حساب کاربری لینکدین خود واسه کاور از عکس ۱۵۳۶ پیکسل در ۷۶۸ پیکسل استفاده کنین. و تصویر پروفایلتان ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل باشه. هم اینکه، تصاویری که به اشتراک گذاشته می شن هم بهتره ۱۲۰۰ پیکسل در ۶۳۰ پیکسل باشن.

یوتیوب

ابعاد تصاویر در یوتیوب

  • اندازه تصویر کاور کانال: اندازه تصویر کاور در یوتیوب در پلت فرمای جور واجور فرق داره.
  • اندازه تصویر آیکون کانال: اندازه تصویر مناسب آیکون کانال یوتیوب ۸۰۰ پیکسل در ۸۰۰ پیکسل است.
  • اندازه video thumbnail: اندازه ابعاد thumbnailای ویدیو ۱۲۸۰ پیکسل در ۷۲۰ پیکسل است.

اندازه عکسای Channel Art

این عکسا در یوتیوب با ابعاد دست کم ۲۰۴۸ پیکسل در ۱۱۵۲ پیکسل نشون داده می شه و هر عکسی که کمتر از این ابعاد باشه نشون داده نمیشه. بیشترین حد اندازه عکس هم باید ۴ مگابایت باشه. اگه می خواین از تصویر لوگو یا متن استفاده کنین یادتون باشه که این تصاویر در دستگاه های جور واجور به شکل متفاوت نشون داده می شه.

ابعاد تصاویر در تامبلر

  • اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب واسه پروفایل در تامبلر ۱۲۸ پیکسل در ۱۲۸ پیکسل است.
  • اندازه تصویرایی که به اشتراک گذاشته می شن: اندازه تصویر مناسب واسه عکسایی که می خواین منتشر کنین باید ۵۰۰ پیکسل در ۷۵۰ پیکسل باشن. ماکسیمم ابعاد تصاویر به اشتراک گذاشته در تامبلر ۱۲۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل هستن.

نتیجه گیری

همونجوریکه مشاهده کردین تصاویر در شبکه های اجتماعی جور واجور با ابعاد متفاوت به نمایش در میان. امروزه وسایل ویرایشی زیادی وجود دارن که تصاویر شما رو به ابعاد دلخواهتون تبدیل می کنن. پس از این به بعد قبل اینکه تصویری رو منتشر کنین بهتره ابعاد اونو هم متناسب با شبکه اجتماعی دلخواه خود تغییر بدین. این موضوع در زیباسازی پروفایل و روند بازاریابی شبکه های اجتماعی کمک بسیار زیادی به شما می کنن.

یه کارشناس شبکه اجتماعی خوب باید بدونه تصویری که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنه، به چه شکل به مخاطب نشون داده می شه و بکوشد تا اندازه تصاویر رو واسه هر شبکه اجتماعی خوب بهینه سازی کنه. مطمئناً این کار در دیده شدن بهتر برند تجاری شما موثره.

موضوع مرتبطبازاریابی شبکه های اجتماعی