نوامبر 27, 2020

مطالعۀ نقش آموزش پیش دبستانی در تحول شناختی دانش آموزان پایۀ اول ابتدایی- قسمت ۵۲

۷۶) نادری، ع، سیف نراقی، م. (۱۳۹۱). روش های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی. تهران: ارسباران.
۷۷) نادری، ع، مولایی تاجکوه، م. (۱۳۸۲). شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های پیش دبستانی از طریق بررسی تأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی شهرستان ورامین در سال تحصیلی ۸۱-۸۰٫ پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
۷۸) نصیری، م. (۱۳۸۷). نگاهی به نظریۀ رشد اخلاقی کالبرگ. معرفت. ۱۳۲: ۱۳۴-۱۲۵٫
۷۹) نوزرآدان، م. (۱۳۶۷). بررسی جاندار پنداری و مراحل تحول آن در کودکان ایرانی. تعلیم و تربیت. ۱۳و ۱۴، ۱۲۲-۱۰۷٫
۸۰) وادزورث، ب. (۱۳۷۸). روان شناسی رشد: تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه. ترجمۀ سید امین یزدی و جواد صالحی فدری. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
۸۱) وندر، ز، جیمز، و. (۱۳۹۰). روانشناسی رشد (۲ و۱) (ترجمۀ حمزۀ گنجی). تهران: ساوالان.
۸۲) هومن، ح. (۱۳۸۶). شناخت روش علمی در علوم رفتاری. تهران: سمت.
منابع انگلیسی:

  1. Agger, C. (2007). Conservation of Number Task with Small and Large Quantities on Male and Female Preschool Children. Indiana Undergraduate Journal of Cognitive Science, 28.
  2. Aguilar, R., & Tansini, R. (2010). Pre-School Education and School Performance .The Case of Public Schools in Montevideo. rapport nr.: Working Paper Economics 434.
  3. Amsel, E., & Byrnes, J. P. (Eds.). (2002). Language, literacy, and cognitive development: the development and consequences of symbolic communication. Psychology Press.
  4. Anderson, L. M., Shinn, C., Fullilove, M. T., Scrimshaw, S. C., Fielding, J. E., Normand, J., & Carande-Kulis, V. G. (2003). The effectiveness of early childhood development programs: A systematic review. American journal of preventive medicine,24(3), 32-46.
  5. ARI, M., BAL, S., TUGRUL, B., UZMEN, S., & AYDOGAN, S. (2000). HELPING SIX YEAR OLD KINDERGARTEN CHILDREN TO ACQUIRE THE CONCEPT OF CONSERVATION THROUGH TRAINING. Hacettepe Universitesi E? itim Fakültesi Dergisi, 18, 17-25.
  6. Arthur J. Reynolds, Judy A. Temple, Dylan L. Roberston, Emily A. Mann, MSSW, (2001): Long-term Effects of an Early Childhood, Intervention on Educational Achievement and Juvenile Arrest, A 15- Year Follow- up of Low- Income Children, in Public schools, American Medical Association JAMA, 283 (18), 23-39.
  7. Bakhurst, D., & Shanker, S. G. (Eds.). (2001). Jerome Bruner: Language culture and self.Sage.
  8. Bakken, L., Thompson, J., Clark, F. L., Johnson, N., & Dwyer, K. (2001). Making conservationists and classifiers of preoperational fifth-grade children. The Journal of Educational Research۹۵(۱), ۵۶-۶۱٫
  9. Barnett, W. S. (1995). Long-term effects of early childhood programs on cognitive and school outcomes. The future of children, 25-50.
  10. Barnett, W. S. (2008). Preschool education and its lasting effects: Research and policy implications. Great Lakes Center for Education Research & Practice.
  11. Bart, W. M., & Mertens, D. M. (1979). The hierarchical structure of formal operational tasks. Applied Psychological Measurement۳(۳), ۳۴۳-۳۵۰٫
  12. Bird, M. (2005). Linking epistemological beliefs to cognitive development and academic performance(Doctoral dissertation, Wichita State University).
  13. Blake, B & Pope, T. (2008).Developmental Psychology: Incorporating Piaget’s and Vygotsky’s Theories in Classrooms. Journal of Cross-Disciplinary Perspectives in Education1(1), 59 – ۶۷٫
  14. Brainerd, C. J. (1978). Piaget’s theory of intelligence. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  15. Brown, C., & Lowis, M. J. (2003). Psychosocial development in the elderly: An investigation into Erikson’s ninth stage. Journal of Aging Studies۱۷(۴), ۴۱۵-۴۲۶٫
  16. Burchinal, M. R., Campbell, F. A., Brayant, D. M., Wasik, B. H., & Ramey, C. T. (1997). Early intervention and mediating processes in cognitive performance of children of low‐income African American families. Child Development, 68(5), 935-954.
  17. Byrnes, J. P. (1988). Formal operations: A systematic reformulation. Developmental Review, 8(1), 66-87.
  18. Cabrera, N. J., Shannon, J. D., & Tamis-LeMonda, C. (2007). Fathers’ influence on their children’s cognitive and emotional development: From toddlers to Pre-K. Applied Development Science۱۱(۴), ۲۰۸-۲۱۳٫
  19. Campbell, F.A., & Ramey, C.T. (1995). Cognitive and school outcomes for high-risk African-American students at middle adolescence: Positive effects of early intervention. American Educational Research Journal, 34(4), 743-772.
  20. Chaiklin, S. (2003). The zone of proximal development in Vygotsky’s analysis of learning and instructionVygotsky’s educational theory in cultural context, 39-64.
  21. Demetriou A. & Kazi S. (2013). Unity and Modularity in the Mind and Self: Studies on the Relationships between Self-awareness, Personality, and Intellectual Development from Childhood to Adolescence.Routledge Research International Library of Psychology.
  22. Demetriou,A. (2006). Neo-piagention theories of cognitive development (Neo-Piagetische Ansatze) in W. Schneider & F. Wilkening (Eds.), Theorien,modelle, und methoden der Endwicklungpsychologie. Volume of Enzyklopadie der Psychologie (pp. 191-263). Gotingen: Hogrefe-Verlag.
  23. Diamond, A., Barnett,W. S., Thomas, J., & Munro, S. (2007). Preschool program improves cognitive
  24. Dugan, A. (2006). Assessing the validity and reliability of a Piagetian-based paper pencil test(Doctoral dissertation, Wichita State University).
  25. Ellis, M. (2007). Relationship between parenting styles and children’s motivational style: The development of learned helplessness. A ThesisUniversity of kansas. 1-58.
  26. Epley, N., Morewedge, C. K., & Keysar, B. (2004). Perspective taking in children and adults: Equivalent egocentrism but differential correction. Journal of Experimental Social Psychology۴۰(۶), ۷۶۰-۷۶۸٫
  27. Fischer, K. W. (1980). A theory of cognitive development: The control and construction of hierarchies of skillsPsychological review۸۷(۶), ۴۷۷٫
  28. Fischer, K. W., & Silvern, L. (1985). Stages and individual differences in cognitive developmentAnnual Review of Psychology۳۶(۱), ۶۱۳-۶۴۸٫
  29. نوشته ای دیگر :
    سامانه پژوهشی -مطالعۀ نقش آموزش پیش دبستانی در تحول شناختی دانش آموزان پایۀ اول ابتدایی- ...