وسیله ارتباطی و کیفیت خدمات

فروشندگان می توانند کانال های اطلاعات و فروش جدیدی از طریق اینترنت با دسترسی جغرافیایی گسترده تر ایجاد کنند تا از طریق آن به اطلاع رسانی و ترفیع محصولات و کسب و کارشان در سراسر ایران بپردازند. 
فروشندگان می توانند با بررسی رفتار مشتریان، به آنان پیشنهاد کالا و خدمات جدیدی را بنمایند. 
فروشندگان می توانند درباره ابزار، مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه و رقبا اطلاعات کامل تر و غنی تری را به دست آورند. 
فروشندگان قادرند ارتباطات دوطرفه با مشتریان بالفعل و بالقوه داشته باشند و در ضمن مبادلات کاراتری داشته باشند. 
فروشندگان می توانند آگهی ها، کوپن های تخفیف، نمونه ها و اطلاعات را به مشتریانی که این اقلام را تقاضا کرده اند و یا اجازه ارسال آن ها را به شرکت مزبور داده اند، ارسال نمایند. 
با بهره گیری از قابلیت ثبت رفتارهای مشتریان به هنگام بازدید از وب سایت، فروشندگان می توانند پیشنهاد های متناسب با سلایق و خواسته های آن ها ارائه نمایند. 
فروشندگان با صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه و در حالی که دقت و کیفیت خدمات خود را بهبود می دهند در لجستیک و عملیات خود ترقی می کنند. 
با حذف بسیاری از واسطه های تجاری و صرفه جویی در زمان، هزینه های مبادلاتی کاهش می یابد. 
بدون محدودیت فضا و مکان : فروشگاه ها این امکان را خواهند داشت که ویترین فروشگاه ها را از محصولات گوناگون بدون محدودیت فضا و مکان پر کنند. 
2-2-6-3 ویژگی سایت های رزرو اینترنتی
برخی از ویژگی های وب سایتهای رزرو عبارتند از :
امکان رزرو زمان یا وقت قبلی، توسط مشتری بدون نیاز به تایپ و تنها با کلیک
امکان مشاهده و انتخاب خدمات مختلف در روزهای مختلف
امکان مشاهده پرسنل های مرتبط با یک خدمات در روزهای مختلف
امکان مشاهده قیمت مربوط به خدمات
امکان مشاهده توضیحات مربوط به خدمات
امکان ملاحظه وضعیت خدمات رزرو شده،تایید یا عدم تایید آن ها، از سوی مدیریت
امکان دریافت پیام و پیامک (SMS) از سوی مدیریت در رابطه با رزرو انجام شده یا پیام های شخصی
امکان ارسال پیام به مدیریت (صندوق ایمیل نرم افزار که یک وسیله ارتباطی بین مشتری و مدیریت می باشد)
امکان مشاهده اطلاعات مرکز مانند: آدرس،تلفن و … در پنل رزرو وقت قبلی
امکان ویرایش اطلاعات مشتری
راهنمای مشتری برای رزرو وقت
مشاهده رزرو های صورت گرفته توسط مشتری ها ، جستجوی زمان ها بر اساس تاریخ ثبت، تاریخ رزرو و حذف و ویرایش آن ها
امکان تایید یا عدم تایید زمان های رزرو شده و ارسال پیام و پیامک (SMS) به مشتری برای توضیح عدم تایید رزرو و …
ایجاد اشتراک برای مشتریان در سیستم،اطلاعات مشتریان و فعال سازی و غیر فعالسازی عضویت آنها
ثبت خدمات همراه با توضیحات، قیمت و زمان انجام و ارتباط این خدمات با پرسنل انجام دهنده