گوگل ترندز Google Trends چیست و کاربرد آن در سئو

سرفصل محتوا

  •  گوگل ترندز (Google Trends) چیه ؟
    • آشنایی با  گوگل ترندز googletrends
    • چیجوری با google trends کار کنیم؟
    • به کار گیری گوگل ترن در بهینه سازی سایت

 گوگل ترندز (Google Trends) چیه ؟

گوگل ترندز (Google Trends) یکی از امکانات تحت وب شرکت گوگل که براساس جستجو در گوگل ، اندازه محبوبیت کلمات و عبارات کلیدی جستجو شده در موتور جستجوی گوگل رو به نمایش می گذارد.

Trend به معنی «روند» است و از راه این سرویس شرکت گوگل، می تونیم روند جستجوی واژه های جور واجور در موتور جستجوی گوگل رو مشاهده کنیم.

گوگل ترندز این توانایی رو به کاربران می دهد تا یافته ها رو براساس یه موقعیت جغرافیایی یا یه زبون خاص فیلترگذاری کنن.

وقتی که «کلید واژه» رو در گوگل ترندز وارد می کنین ، اطلاعات مربوط به اون عبارت تو یه نمودار به نمایش گذاشته می شن.

محور افقی نمودار، محور زمونه و محور عمودی نمایشگر محبوبیت جستجوی اون کلمه کلیدیه.

جستجو سئو در گوگل ترندز

جستجو سئو در گوگل ترندز

در زمان جستجوی یه کلید واژه در گوگل ترندز می توان چهار متغیر یا عامل رو واسه جستجو تنظیم کرد. این فیلترگذاری ها کمک می کنن تا یافته های دقیق تری از اندازه جستجوی کلید واژه مورد توجه به دست آورد. این چهار متغیر عبارتند از:

نوع جستجو: جستجوی صفحات وب (Web Search) – جستجوی تصویر در گوگل (Google Image) – جستجوی اخبار (Google News) – جستجوی محصول (Google Shopping) – جستجو در یوتیوب منطقه جستجو: با به کار گیری این گزینه می توان اندازه جستجوی کلید واژه رو به یه کشور خاص محدود کرد (ایران هم جزو این کشورها دسته بندی شده).
بازهٔ وقتی جستجو: ۲۰۰۴ تا امروز – ۷ روز گذشته – ۳۰ روز گذشته – ۹۰ روز گذشته – ۱۲ ماه گذشته – انتخاب یه سال مشخص یا انتخاب یه بازه وقتی مشخص
دسته بندی موضوعی جستجو: هنر و سرگرمی – اتومبیل و وسایل نقلیه – زیبایی و تناسب اندام – کتاب و ادبیات – تجارت و صنعت – رایانه و الکترونیک – مالی – غذا و نوشیدنی – بازی ها و مانند اون ها
هم اینکه، گوگل ترن به کاربران اجازه می دهد تا اندازه محبوبیت جستجوی ۵ عبارت کلیدی رو با همدیگه مقایسه کنن. این توانایی در پیدا کردن مناسب ترین کلمات کلیدی جهت بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو لازمه.

در ادامه در مورد اهمیت  گوگل ترندز در آشنا خواهیدشد ;

آشنایی با  گوگل ترندز googletrends

گوگل ترندز ابزاریه که اطلاعاتی در باره کلمات جستجو شده در گوگل به ما می ده . مثلا ما میتونیم ببینیم کلمه googletrends چه مقدار و از چه کشورها و چه شهرایی تو یه بازه وقتی مشخص بیشتر مورد جستجو قرار گرفته .

گوگل ترندز کلیه سوالات شما رو در مورد انتخاب کلمات کلیدی در کشورای جور واجور، شهرهای جور واجور جواب میده و به شما بررسی بسیار مناسبی در مورد مقایسه کلمات کلیدی میده.

یکی از بهترین و سریع ترین وسایل کاربردی در سئو و بهینه سازی وب سایته.

اگه شما بخواین فقط از یه وسیله سئو واسه طراحی کمپین بازاریابی اینترنتی استفاده کنین، این یکی از برنامه هاییه که می تونه اینجور خدماتی به شما ارائه کنه.

گوگل از نزدیک سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، سرویس گوگل ترندز (Google Trends) رو راه اندازی کرده.

این سرویس به نسبت بقیه خدمات گوگل بالاترین درجه و فرودهای زیادی رو تجربه کرده. نام اون به شکلهای جور واجور تغییر کرده، در بخش هایی سرویس اون غیرفعال بوده.

اما به هر حال گوگل ترندز شدیدا مورد استفاده ی کاربران در فضای مجازی قرار می گیرد. از راه نشانی www.google.com/trends به این سرویس دسترسی پیدا می کنین.

چیجوری با google trends کار کنیم؟

یکی از مواری که گوگل ترندز میتونه به ما کمک کنه حالات جور واجور نوشتن یه عبارته ، مثلا” اختلاف بین googletrends  و   google trends رو به دست بیاریم و ببینیم کدوم یکی بیشتر واسه جستجو استفاده میشه .
حتی میتونیم چند کلمه رو با هم وارد کرده و اونا رو با یه کاما ( انگلیسی ) از هم جدا کنیم که در این صورت گوگل ترندز اونا رو با هم مقایسه میکنه و در نمودار نمایش می ده .

با امکاناتِ گوگل ترندز میشه ، در انتخاب کلمات کلیدی واسه نوشته ، سایت و حتی واسه تبلیغات در گوگل یا فیس بوک استفاده کرد .

میشه کلماتی رو که بیشتر مورد کاربرد بودن و شکلی که کاربران بیشتر ازش استفاده می کردن رو بدست آورد و روی اون مانور داد .

در زمان جست و جو در برنامه Google Trends شما می تونین چهار متغیر و عامل رو انتخاب کنین:
•    جستجوی وب، جستجوی عکس، جستجوی اخبار، جستجوی اجناس و جستجوی یوتیوب
•    جهانی و یا کشوری خاص به عنوان هدف
•    از سال ۲۰۰۴ تا حالا، ۷ روز گذشته، ۳۰ روز گذشته، ۹۰ روز گذشته، ۱۲ ماه گذشته و یا انتخاب سالی خاص
•    تموم دسته بندیا، هنر و سرگرمی، ماشین و وسایل نقلیه، زیبایی و زیبایی اندام، کتاب و ادبیات، تجارت و صنعت، کامپیوتر و الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی و یا انتخاب بازی
•    شما می تونین تا ۵ عبارت جستجو رو تو یه زمان با هم مقایسه کنین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین شما می تونین عبارت ها رو تو یه گروه جا داده و ۵ گروه رو هم با هم مقایسه کنین. هر گروه می تونه تا ۲۵ عبارت رو در خود جای دهد.

به کار گیری گوگل ترن در بهینه سازی سایت

جداول نتیجه ها یکی از بهترین منابع واسه دست پیدا کردن به ایده های محتوا هستش.

جداول بهترین ایده هایی که افراد واقعاً به اونا علاقه مند هستن رو به شما نشون میدن.

یکی از مهم ترین مسایل واسه گوگل به کار گیری محتوای موضوعی تازه س.

Google Trends یکی از چند وسیله عالیه که می تونه ایده های عالی به شما ارائه کنه.

این ایده های عالی به معنی جذب ترافیک سایت و لینک بیلدینگ هستش. اگه هنوز واسه سئو از این وسیله استفاده نکردین، حتما همین الان این برنامه رو امتحان کنین.

 

منبع : ویکیپدیا ، mrsz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *