چه کار باید بکنید وقتی که بستر رسانه های اجتماعی از کار می افتد؟

در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۹ ، فیس بوک طولانی ترین خاموشی را در تاریخ خود متحمل شد. برای چند ساعت ، کاربران دسترسی به شبکه های اجتماعی و همچنین سایر سیستم عامل های اصلی این خانواده ، اینستاگرام و واتس اپ را از دست دادند. بعضی از افراد چندین ساعت دسترسی را از دست دادند.

در دنیای بیش از حد ارتباط ما ، از دست دادن ناگهانی سه شبکه اجتماعی برجسته شگفت آور بود. برای بازاریاب های دیجیتال ، این وضعیت کابوسی بود که ابزارهای برنامه ریزی را خراب کرده و کارزارها را به هم می ریزد.

برنامه ریزی

بنابراین چگونه باید در آینده برای خاموشی احتمالی آماده شوید؟ در این مقاله ، ما آن را به سه مرحله تقسیم خواهیم کرد: رسیدگی به مسئله فوری ، بهبود پس از قطع و مراحل پیشگیری.

مراحل فوری

اول و مهمتر از همه ، تأیید کنید که واقعاً یک قطع گسترده وجود دارد و نه یک مسئله محلی.

این ممکن است مانند یک توصیه استاندارد IT فناوری به نظر برسد اما با راه اندازی مجدد مرورگر یا برنامه خود شروع کنید ، سپس دوباره سعی کنید به سیستم عامل دسترسی پیدا کنید. اگر کار می کند ، تبریک می گویم؛ قطع شخصی شما به پایان رسیده است:

گزارشهای پیشرفت را بررسی کنید

با این حال ، اگر هنوز مشکل دارید ، این می تواند نشانگر وقفه جهانی باشد.

اولین درگاه تماس شما باید وب سایتی باشد که بررسی کند آیا سیستم عامل های اجتماعی به درستی کار می کنند یا خیر. مثلاً Down Detector. ممکن است شما تأیید کنید که سایت در حال از بین رفتن است ، این امکان را به شما می دهد تا در حالی که به پیشرفت و پیشرفت توجه می کنید ، در آماده سازی برای بازگشت آن حرکت کنید.

اگر این چک سرنخ ایجاد نمی کند ، یک بستر رسانه اجتماعی دیگر را امتحان کنید. در جریان فاجعه فیس بوک-اینستاگرام-واتس اپ ، توییتر به فضای اعلامیه ها و بحث و گفتگو تبدیل شد.

البته طعنه نهایی این بود که فیس بوک از حساب توییتر خود برای ارتباط با جهان استفاده کرد.

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

هنگامی که با اطمینان می دانید که یک مشکل جهانی وجود دارد ، از اقدامات فیس بوک الهام بگیرید و از حساب دیگر رسانه های اجتماعی خود خاموشی اعلام کنید.

همچنین ایده خوبی است که یک یادداشت کوتاه در وبلاگ خود بگذارید ، و اگر دسترسی به مدت چند ساعت محدود شده است ، پیام خود را به لیست ایمیل خود ارسال کنید ، تصدیق کنید که چه اتفاقی افتاده است و به شما اطمینان می دهد که در اسرع وقت باز خواهید گشت.

آن را به یک فرصت تبدیل کنید

یک رویداد بسیار بحث شده مانند این نیز می تواند به عنوان فرصتی برای جذب موارد جدید مورد استفاده قرار گیرد. ممکن است یک یادداشت مربوط به زمان ایجاد کرده و آن را در جایی که می توانید بارگذاری کنید – ممکن است این احساس ویروسی بعدی باشد.

یا حداقل ، لبخندی را در بین پایگاه پیروان شما ایجاد می کند ، در حالی که آنها به طور معمول صفحه های خود را تازه می کنند.
لبخند

حتی ممکن است بخواهید مخاطبان خود را با یک پیشنهاد ویژه محدود با او رفتار کنید و آن را به عنوان یک حواس پرتی از قطع برق بفروشید. دامنه کافی برای تبدیل یک وضعیت منفی به یک مثبت بسیار بزرگ وجود دارد.

وقتی دوباره آنلاین می شوید

همانطور که گفته می رود ، این نیز باید بگذرد. و بنابراین ، حتی طولانی ترین قطع فیس بوک در تاریخ سرانجام به نتیجه رسید.

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، وظیفه شما این است که به مارکتان کمک کنید تا سریعتر بازیابی شود و راهکاری را اجرا کند که همه را به سرعت پشت سر بگذارد.

دیجیتال

با یک پست “خوش آمدید” شروع کنید ، یک پیام کوتاه و ساده برای مخاطبان خود به آنها اطلاع دهید که انگشت خود را روی نبض جهان آنلاین دارید

صبر کنید

بعد ، خود و تیم خود را به راه خود برگردانید. به هر پیام یا اشاره ای که دریافت می کنید پاسخ دهید و اگر یک هشتگ محبوب در حال انجام دور است ، در بحث نقش داشته باشید.

با این حال ، یک کلمه احتیاط است: قطع برق برای همه ناامید کننده است ، بنابراین در صورت برقراری ارتباط با مخاطبان ، پاسخ یا تنش زیاد نگران نباشید. به سادگی وضعیت را روشن کنید و تمام تلاش خود را برای مقابله با هرگونه عقب افتادگی یا مشکلی انجام دهید.

مشکلی

تجدید سازمان

در مرحله بعد ، میزان اختلال در هرگونه تبلیغات تبلیغاتی را که در حال حاضر در رسانه های اجتماعی اجرا می کنید ، بررسی کنید و در صورت لزوم مکث کنید. اگر ، برای مثال ، شما یک کمپین فیسبوک در حال اجرا هستید ، ممکن است وقفه ممکن است به شما کمک کند در قالب اعتبارات فیس بوک برای جبران خسارت اقدام کنید.

سرانجام ، اگر قصد داشتید در روز خاموشی یک کمپین رسانه های اجتماعی را راه اندازی کنید ، تا زمانی که مطمئناً بدانید همه چیز برطرف شده است ، عقب نگه دارید. این تصمیم را به کلیه ذینفعان ذیربط ابلاغ کنید و یک برنامه تجدید نظر شده برای اجرای آن تهیه کنید.

اقدامات پیشگیرانه

قطع ارتباطات رسانه های اجتماعی همیشه ما را به طور تعجب آور جذب می کند. این مسئله با رویدادهای تصادفی است.

اما حتی اگر دقیقاً نمی دانید که اختلال بعدی چه زمانی رخ خواهد داد ، حداقل می توانید برای هر واقعه آماده باشید. یک استراتژی پیشگیری در بازاریابی دیجیتال کاملاً ضروری است.

تغییر کانالهای شما

با حرکت به جلو ، بسیار مهم است که مارک شما دارای سبد متنوعی در رسانه های اجتماعی باشد.

به یک بستر متکی نیستید ، زیرا اگر آنلاین نیست ، این بدان معنی است که حضور اجتماعی شما نیز از بین می رود. بر خلاف وب سایت خود ، شما هیچ کنترلی برای آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد ندارد ، بنابراین اعتماد به نفس بیش از حد به یک شبکه می تواند در دراز مدت مشکل ساز باشد.

اعتماد به نفس

اگر از یک یا دو سیستم عامل استفاده می کنید ، دسترسی خود را به شبکه های اجتماعی دیگر گسترش دهید. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که تجارت شما مخاطبان فعال و درگیر در فیس بوک و اینستاگرام دارد ، اما هیچ جای دیگر. حداقل این موقت ، قطع زمان اخیر حضور اجتماعی شما را از بین می برد.

برای حل این مشکل ، حساب های دیگر را در شبکه های اجتماعی باز کنید و به وب سایتهایی که مخاطبان شما از آن استفاده می کنند توجه کنید. Twitter ، Pinterest و لینکدین بسته به ماهیت برند شما و محصولات آن ، کاندیداهای خوبی هستند.

ارجاع به حسابهای شما

هر زمان که فرصت داشته باشید حساب های شبکه اجتماعی متفرقه را باز می کنید.

به عنوان مثال ، در قسمت About صفحه فیس بوک شرکت خود ، می توانید صفحات اینستاگرام ، توییتر ، پینترست و YouTube آن را لیست کنید. به همین ترتیب ، می توانید پین را در توییتر به اشتراک بگذارید.

پیوندها را پیدا کنید و آنها را برای مخاطبان خود روشن کنید تا بتوانند شما را پیدا کنند ، حتی اگر یکی از غول های اجتماعی روز کابوس بخورد.

لیست ایمیل خود را به عنوان نسخه پشتیبان تهیه کنید

همچنین کار ساختن لیست ایمیل شما ایده خوبی است. اکنون ، ایمیل ممکن است شیک ترین ابزار بازاریابی نباشد ، اما این یک چرخ کار ماندگار و مؤثر است.

اگر چراغها در فیس بوک ، اینستاگرام و واتساپ روشن شوند ، یک لیست ایمیل قدرتمند و پرجمعیت می تواند این ارتباط را با مخاطبان شما زنده و خوب نگه دارد.

برنامه ریزی جلوتر

در آخر ، توصیه می شود مجموعه ای از ارتباطات نمونه ای را بنویسید که پیش از این خاموشی رسانه های اجتماعی را برطرف کرده و در صورت لزوم آنها را برای استقرار آماده نگه دارد.

این یک صرفه جویی در وقت بسیار زیاد است ، به ویژه در مواردی که احتمال می رود چندین کار استرس زا را به یکباره مدیریت کنید. به سادگی ساعات کافی برای نشستن و نثر زیبا در دسترس نیست! درعوض ، آنچه اتفاق می افتد را تصدیق کنید ، به حقایق اصلی بپیوندید و جزئیات تماس جایگزین را ارائه دهید.

چند پیام ارسال کنید که می تواند پس از ایجاد اختلال ارسال شود نیز برطرف شد.

نتیجه گیری

هنگامی که تلاشهای بازاریابی شما به رسانه های اجتماعی وابسته است ، قطع برق می تواند ویران کننده باشد – به ویژه اگر بیش از یک بستر درگیر باشد. عمل سریع در هر مرحله مهم است.

پاسخ اولیه شامل تأیید سقوط سایتها ، بررسی اینکه آیا این یک وقفه جهانی یا محلی است و صدور اطلاعیه های فوری در سیستم عامل های جایگزین. همچنین تیم شما باید در سرعت نگه داشته شود.

در پی آن فوری ، مخاطبان خود را به سیستم عامل های آسیب دیده استقبال کنید ، تیم خود را مجدداً درگیر کنید و ارزیابی کنید که آیا اختلال قابل توجهی در فعالیتهای فعال ایجاد شده است یا خیر.

و به جلو پیش بروید ، مهمترین پیام مربوط به خانه ، گسترده کردن سبد رسانه های اجتماعی برند شما است. سکوهای جدید را در آغوش بگیرید و اطمینان حاصل کنید که برنامه تهیه نسخه پشتیبان شما دارای یک برنامه پشتیبان است.