کدام نوع سرور برای کسب و کار کوچک شما مناسب است؟

برگزیده

شاید خط پاییزی شما واقعاً بلند شد. شاید مشتری با داده های حساس را انتخاب کرده باشید. یا شاید شما در حال اجرای یک برنامه CRM با منابع سنگین هستید. به هر دلیلی، شما در آستانه ورود به یک لحظه مهم در تاریخ کسب و کار کوچک خود هستید: انتخاب و نصب اولین سرور خود. اما قبل از تصمیم گیری، باید کمی در مورد گزینه های خود بیاموزید. از این راهنما استفاده کنید تا به شما در درک نکات و نکات مربوط به انتخاب سرور مناسب برای نیازهای شما کمک کند.

سرور های اختصاصی

سرورهای اختصاصی که برای امنیت و ثبات ساخته شده اند، سخت افزار فیزیکی هستند که در محل یا در یک مرکز جداگانه ذخیره می شوند. آنها بسیار شبیه کامپیوترهای رومیزی هستند، اما با سخت افزار درجه سرور. کسب و کارهای کوچک می توانند سرورهای خود را بخرند و آنها را در خانه میزبانی کنند یا از یک شرکت میزبانی که تجهیزات را در فضای آنها نگهداری می کند اجاره کنند. اکثر مشاغل اجاره را انتخاب می کنند زیرا به سرمایه گذاری اولیه سنگین نیاز ندارد و معمولاً شامل تعمیر و نگهداری و پشتیبانی عملیاتی می شود. به علاوه، ارائه دهندگان ممکن است در صورت آسیب دیدن سرور، نسخه پشتیبان تهیه کنند.

در اینجا خلاصه ای از برخی از مزایای مرتبط با سرورهای اختصاصی آورده شده است:

امنیت: فقط کارمندان شما به سرور اختصاصی شما دسترسی دارند، اگر با داده های حساس کار می کنید یا نگران هک هستید، این گزینه عالی است.

انطباق: این نوع سرور برای مشاغلی که باید با مقررات صنعتی مانند استانداردهای امنیتی میزبانی HIPAA مطابقت داشته باشند نیز بهتر است.

قابلیت اطمینان: از آنجایی که سرورهای اختصاصی به اتصال زنده اینترنت وابسته نیستند، احتمال خرابی کمتری دارند

به طور کلی، اگر رشد ثابت و قابل پیش بینی را برای کسب و کار خود پیش بینی می کنید، یا اگر با داده های حیاتی ماموریتی سروکار دارید که مطلقاً نمی توانند به خطر بیفتند، از یک سرور اختصاصی استفاده کنید. همچنین برای سایت‌های پربازدید و فروشگاه‌های تجارت الکترونیک مناسب است و برای کسب‌وکارهایی که در تجارت مالی یا تجزیه و تحلیل داده‌های بلادرنگ درگیر هستند، به خوبی کار می‌کند، جایی که خرابی می‌تواند باعث شکست جدی شود.

خرید سرور استوک

سرورهای ابری

سرورهای فیزیکی با وجود همه چیزهایی که در قابلیت اطمینان ارائه می دهند، با محدودیت هایی همراه هستند – شرکت ها ممکن است به سرعت از آنها پیشی بگیرند یا دانش فنی لازم برای مدیریت آنها را نداشته باشند. از طرف دیگر، سرورهای ابری مجازی هستند، به این معنی که می توان آنها را از یک پلت فرم آنلاین مدیریت کرد. آنها مزایای زیر را ارائه می دهند:

استقرار سریع: یک سرور ابری می تواند از راه دور از لپ تاپ شما مستقر شود، فرآیندی که تقریباً فوری است.

نگهداری و پشتیبانی خارجی: مسئولیت مدیریت و نگهداری سرور بر عهده ارائه دهنده شما است نه شما.

یکی دیگر از مطالب سایت :   دکوراسیون فضای اداری و قفسه فلزی

هزینه کم: شرکت شما به جای سرمایه گذاری در زیرساخت های فیزیکی پرهزینه، هزینه ای را برای استفاده از خدمات ارائه دهنده ابر پرداخت می کند.

سرورهای ابری مجازی هستند، به این معنی که می توان آنها را از یک پلت فرم آنلاین ساخته و مدیریت کرد. اساساً، ارائه‌دهنده شما یک سرور درجه یک سازمانی می‌گیرد و آن را به بسیاری از سرورهای مجازی کوچک‌تر تقسیم می‌کند. سپس یکی از آن ها را به شما اختصاص می دهند و به شما بستری می دهند تا از راه دور به آن دسترسی داشته باشید.

سرورهای ابری مزایای زیادی برای شرکت‌های در حال رشد دارند، زیرا ممکن است نتوانند نیازهای محاسباتی خود را چندین سال پیش‌بینی کنند. آنها همچنین برای سایت‌های تجارت الکترونیکی که می‌خواهند بتوانند با افزایش ناگهانی ترافیک مدیریت کنند یا برای هر کسی که نیاز به دسترسی سریع یا استقرار سریع سرورهای جدید دارد، انتخاب خوبی هستند.

سرورهای هیبریدی

مشکل ابر در مقابل سرور اختصاصی باینری را می بینید؟ در حالی که سرورهای اختصاصی در برابر خرابی ها و هک ها محافظت می کنند، اما به راحتی با سرور ابری ارائه نمی شوند. سرورهای هیبریدی درست در وسط راه حلی را ارائه می دهند – آنها گلدیلاک سرورها هستند. با استفاده از این گزینه، 100٪ فضای سرور را تضمین می کنید (به جای اینکه مجبور باشید مانند یک سرور ابری به اشتراک بگذارید)، اما همچنان یک سرور مجازی خواهید داشت، بنابراین می توانید سرورهای جدید را به سرعت راه اندازی و راه اندازی کنید.

هزینه کم، عملکرد بالا: عملکرد سرورهای ترکیبی با سرورهای اختصاصی مطابقت دارد، اما با هزینه بسیار کمتر.

استقرار سریع، ریسک کمتر: سرورهای هیبریدی به کسب و کارها اجازه می دهند تا سرورها را به سرعت ارتقا داده و تنظیم کنند، در حالی که هنوز از برخی از مزایای امنیتی یک سرور فیزیکی برخوردار هستند.

از آنجایی که سرورهای ترکیبی استقرار سرورهای جدید را آسان‌تر می‌کنند، آنها یک انتخاب ایده‌آل برای شرکت‌های فناوری و کسب‌وکارهای بزرگ‌تر هستند که از محیط‌های آزمایش و مرحله‌بندی جداگانه استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : سرور HP G9 DL360

البته لازم نیست این تصمیم را خودتان بگیرید! در حالی که اطلاعات ذکر شده در بالا می تواند شما را شروع کند، به خاطر داشته باشید که یک سرور بخش اساسی کسب و کار شما است، بنابراین اطمینان از یافتن سروری که با نیازهای شما سازگار است بسیار مهم است. در MyITPros، ما خوشحالیم که شما را با مزایا و معایب و همچنین نحوه اعمال این موارد در موقعیت خاص شما آشنا کنیم.