شش فایده مهم بازی

برگزیده

ماریان کلر (۲۰۰۵) شش فایده مهم بازی را این گونه شرح می دهد:

۱. بازی این توان را به کودکان می دهد که به طور متفاوتی فکر کنند.

دیوانه، خل، احمق، ناجور و غیرقابل معاشرت، کله شق و نافرمان، آشوب گرو فتنه انگیز و مسئله آفرین، کسی که چیزها را به طور متفاوتی می بیند، تابع و دوستدار قاعده و مقررات نیست، مخالف، متظاهر، لاف زن، تهمت زن و بدگویی کننده غیر قابل تحمل، از خودراضی و خودخواه و برای دخترکان با بازی کردن با عروسک دخترانه باربی تغییرات مثبت خواهند کرد و به شیوه ای متفاوت خواهند اندیشید و بهتر و کامل تر خواهند شد و به سمت فردی با ویژگی های کامل انسانیت پیش خواهند رفت.

شاید عده ای کودکان و افراد بزرگسال در حال بازی با اسباب بازی دخترانه کیدبی تویز را خل و دیوانه ببینند، اما ما آنها را دارای نبوغ و استعداد سرشار می بینیم. کودکانی که می توانند مثبت باشند، مثبت فکر کنند و دنیا را به سوی تغییر و تحولات مثبت پیش ببرند.

والت دیزنی نسبت به بازی بسیار متعهد بود و معتقد بود که تفریح، سرگرمی و بازی، باعث وسعت عقل و دانایی کودکان می شود. او اجازه نداد انتقادات دیگران مانعی بر سر راه تخیلات کودکانه اش شود. وقتی که شما با استفاده از خاک رس ماسه یا یخ مجسمه ای می سازید، یا اینکه بادبادکی درست می کنید، کودک درون خودتان را آزاد می کنید. آنگاه تعجب خواهید کرد وقتی که می بینید شیوه تفکر شما نسبت به دنیا تغییر کرده است.

۲. بازی لذت و شادی و شادابی زیادی به زندگی می آورد.

به نظر شما اگر هر انسان زمان زیادی از روز را بازی می کرد، دنیا چگونه می شد؟ حتما این سؤال باعث شد لبخندی بر چهره شما نقش ببندد. بازی خنده و نشاط، لذت و شادی و آرامش درونی به تمام طرفدارانش هدیه می دهد. غیرممکن است که شما بعد از بازی خشمگین و بی حال و بی رمق باشید. همین امروز شروع کنید و با اشتیاق کامل هر روز سی دقیقه به یکی از انواع بازی بپردازید. در این صورت هیجانات مثبت و شادابی در زندگی تان سر به آسمان می کشد!

آپلود عکس

٣. بازی استرس را کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهند که بازی در رمز ژنتیکی انسانها جاسازی شده است. انسان ها مشتاقانه بازی می کنند، به خاطر اینکه بازی فطری و ناآموخته است و زیربنای وجود است. با انجام بازی منظم و دائمی، توانایی سازگاری و حل مسائل و چیره شدن به دنیای پر از مشکل، شکل بهتری می یابد و احتمال انتخاب رفتارهای سالم در مواجهه با موقعیت ها به میزان زیادی افزایش می یابد.

در حقیقت، بازی به ما آموزش می دهد که چگونه احساسات منفی خود را اداره و کنترل کنیم و با این احساسات منفی را تغییر شکل دهیم، فرایندی که شالوده و اساس بهداشت روانی، جسمانی و عاطفی است. بازی لذت و خوشی کامل است و می تواند کار و فعالیت را برای ما بسیار خوشایند و لذت بخش سازد. خنده و نشاطی که همراه بازی است تنش و فشار روانی را کاهش میدهد و در عوض آرامش را به زندگی روزانه اضافه می کند.

به منظور تهیه انواع اسباب بازی استاندارد و خاص مانند انواع باربی با عروسک جدید باربی کاملا مقرون به صرفه که در دسترس و قابل تهیه برای تمامی خانواده ها باشد؛ سایت خرید اسباب بازی اینترنتی فعالیت گسترده ای را در این حوزه دارند.

سایت های فروشگاهی خرید اسباب بازی معتبر مانند: ماتی لوس، ژوبین، دیجی یکالا و کیدبی تویز می باشند.

یکی دیگر از مطالب سایت :   چطوری در سال 1401 بتونیم بهترین و با کیفیت ترین کرم روشن کننده را خریداری کنیم؟

این فروشگاه ها به شما در زمینه انتخاب بهترین اسباب بازی با قیمت اسباب بازی دخترانه اقتصادی یاری می کنند؛ هدف kidbeetoys به عنوان مرجع برتر و متخصص در زمینه انواع اسباب بازی و عروسک های باربی، اسباب بازی دخترانه و پسرانه و همینطور خرید انواع لگو اصل  و حرفه ای؛ رضایت شما و خوشحالی کودکان می باشد.

۴. بازی منظم طول عمر را افزایش

می دهد. بسیاری از بزرگسالان و البته بسیاری از کودکان، ۴۰ تا ۶۰ ساعت در هفته کار می کنند. بازی به عنوان امر بدیهی و لازم در نظر گرفته می شود، مثل کار فشرده هفتگی۔ اگر چه این نگاه به بازی بد تفسیر شده است و شدیدا گمراه کننده است. زندگی روزانه بدون بازی، مثل محرومیت از خواب شبانه روزی اثرات منفی به جای می گذارد.

مجموعه قوانین ژنتیک نیاز به بازی را ایجاد می کند و از ما می خواهد که بازی کنیم، درست همان طور که نیاز بدن به خواب را ایجاد کرده است. وقتی ما مقابل این اشتیاق فطری بایستیم، انرژی جسمانی، عاطفی و روانی و ذهنی مان رو به تحلیل می رود. از دست دادن سلامتی، باعث فرسودگی جسمانی، روانی و عاطفی می شود و مشکلات مربوط به استرس را افزایش می دهد.

قرار دادن بازی در برنامه کار روزانه می تواند تعادل عاطفی را حفظ کند و استرس را کاهش دهد، که هر دوی اینها در زندگی سالم و طولانی بسیار مؤثر هستند. در غیر این صورت، انسانها با چند رویداد استرس آور در زندگی خرد و شکسته می شوند. تصور کنید انجام بازی های ساده ای مثل بازی لیلی، پریدن از روی طناب، یا ضربه زدن به توپ فوتبال در حیاط خانه، دوچرخه سواری، یا بازی های کارتی، سال های دیگری به طول زندگی اضافه خواهد کرد؟

۵. بازی، تضاد و تعارض و نگرانی ها را کاهش می دهد.

در طی سالها مطالعات آشکار ساخته اند که اسباب بازی دخترانه کیدبی تویز مانند یک نوشدارو و پادزهر برای تمایلات خشونت آمیز عمل می کند و یک واسطه و میانجی عالی برای اجتماعی شدن است. افرادی که از بازی کردن اجتناب می کنند یا هرگز نیاموخته اند که بازی کنند، در دنیای خشم، ترس و نگرانی شدید گم و تباه می شوند. بازی ما را با فرصت هایی برای انتخاب راه حل های مثبت و سالم تر در مقابل کشمکشها و تعارضات و نگرانی ها آماده می کند و احساس تعلق و وابستگی به افراد دیگر را پرورش می دهد.

۶. بازی میزان سازگاری و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

در بازی همه ما کودک هستیم. با لحظه های آرام و آکنده از لذت، از شادی در پوست خود نمی گنجیم و در یک حالت انعطاف پذیری و سرحالی ناب قرار می گیریم. با این همه احساسات خوب و خوشایند، ارزش بازی برای بزرگسالان به میزان زیادی دست کم گرفته شده است. بازی ما را مجددا شارژ و پر انرژی و احیا می کند، خوش بینی و نگرش مثبت تر نسبت به رویدادهای زندگی را به همراه می آورد، خلاقیت را فعال می کند و توانایی انجام کار و فعالیت را از نو می سازد.

 

https://www.aftabir.com/reportages/view/1681/6-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86