مشتری در حال تغییر: چگونه می توان به Gen Z خدمت کرد

نسل Z دست به دست می شود. در حقیقت ، آنها تا سال ۲۰۲۰ ۴٪ از کل مشتریان را تشکیل می دهند.

به عنوان بومیان دیجیتال ، Gen Z از این نظر بی نظیر است که هرگز زندگی بدون فناوری های دیجیتال مانند تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی را نشناخته است. این تغییر شیوه برقراری ارتباط ، ارتباط و بازاریابی با یکی از سریعترین بازارهای مصرفی جهان است.

دیجیتال

بنابراین چگونه مارک ها می توانند با این نسل جدید مشتریان درگیر شوند؟ در این مقاله ، ما ۹ روش Gen Z را تغییر می یابیم که مصرف گرایی را تغییر می دهد و چگونه برندها و صنایع می توانند از آنها مراقبت کنند.

۱) فعالیت رسانه های اجتماعی را بهینه کنید

ژنرال Z به دلیل توانمند بودن و کاربران فعال رسانه های اجتماعی شناخته شده است. نسل آزادانه ارتباط برقرار می کند ، شبکه ها را بررسی می کند و مارک های آنلاین را با ۵۳٪ تحت تأثیر اظهار نظر در رسانه های اجتماعی قرار می دهد.

با توجه به فعالیت و رسیدن به آنها در فضای اجتماعی ، ژنرال Z به یک قشر مشتری تأثیرگذار و مهم برندها تبدیل شده است. این امر به بازاریابان سوق می دهد تا تولید محتوا را تغییر دهند تا به یک جمعیت تعاملی تر تبدیل شوند. در حالی که آنها هنوز هم با محتواهایی که هزاره دوست دارند تعامل دارند – به عنوان مثال مقالات و فیلم ها – ژنرال Z بیشتر از مارک ها ، به ویژه در رسانه های اجتماعی می خواهد.

تغییر در تعامل ممکن است به معنای تکیه بیشتر روی نظرسنجی ها و آزمونها یا پاسخ دادن به شخصی سازی نظرات و گفتگوها باشد. علاوه بر این ، ژنرال Z به دلیل رشد در دوره یلپ و آمازون ، محتوای تولید شده توسط کاربر را دوست دارد. این بدان معناست که جمعیت شناسی فکر نخواهند کرد بدون امتیاز مکالمه و بررسی هایی درباره راهنمایی تصمیماتشان ، خرید کنید.

بدون صدها نقطه مرجع ، بررسی ، عکس و فیلم ، یک محصول ممکن است به راحتی توسط همتایان محبوب تر رد یا فراموش نشود.

۲) معتبر باشید

ظهور تأثیر گذاران رسانه های اجتماعی در اینستاگرام به طور تصادفی نیست. آیا می دانید ۶۳٪ از مشتریان Gen Z ترجیح می دهند افراد واقعی را در تبلیغات ببینند ، در حالی که تنها ۳۷٪ از هزاره ها همین احساس را دارند؟

در نتیجه ، حساب های “اینستا معروف” مین های طلایی برای مارک ها هستند. مدل های مد ، مسافران جهان و موش های بدنسازی با زندگی به ظاهر عادی در حال تبدیل شدن به چهره سکو و مصرف گرایی هستند. برندها در حال افزایش استفاده از این حساب های اینستاگرامی برای شبکه بزرگی از کاربران و همچنین اصالت آنها هستند.

نوئل داونینگ ، نمونه ای از یک وبلاگ نویس مد است که به سطح “معروف” رسیده است. به دلیل شهرت وی ، داونینگ از Uber حمایت مالی کرد. همانطور که در یک پست اخیر مشاهده می کنید ، داونینگ ایمنی و قابلیت اطمینان Uber را برای او بیش از ۱۹۱۰۰۰ ارتقا داده و نزدیک به ۷۰۰۰ لایک کسب کرده است.

مشاغل باید توجه داشته باشند که ژنرال Z تاییدیه های مشهور را می پذیرد ، اما فقط در صورت شفاف بودن در مورد انگیزه های تبلیغاتی آنها.

۳) آن را موجز نگه دارید

در یک مقطع ، بسیاری از بازاریاب وقتی متوجه شدند که طول توجه هزاره به طور متوسط ​​۱۲ ثانیه است ، دچار حیرت شدند. خب ، خود را مهار کنید …

دامنه توجه مصرف کنندگان Gen Z در حال حاضر تنها ۸ ثانیه اندازه گیری می شود.

این بدان معنی است که حتی برای پیام دادن به پیام بازاریابی خود درگیر شدن با این گروه ، این نکته مهمتر است. یکی از راههای جالب توجه این نسل استفاده از تصاویر بجای متن ساده – مخصوصاً متن بلند است.

در عصر اینترنت در حال تغییر ، نوشتن فرم کوتاه یک مهارت اساسی است. برای دستیابی به این بازاریاب باید مطالب خود را با عناصر بصری مانند:

     

  • Memes
  •  

  • Emojis
  •  

  • GIF

علاوه بر این ، عبارات جدید و کلمات اختصاری به بازاریاب ها کمک می کنند تا به درجه خلوتی برسند. برای برقراری تعامل ، مهم است که با نحوه برقراری ارتباط ژنرال Z و اشاراتی که آنها را درگیر خواهد کرد سرعت داشته باشیم.

۴) درک کنید که مارک شما با چه کسی صحبت می کند

ژنرال Zers همچنین به طور گسترده تر از نسل های گذشته پیشرو است. برای شروع ، آنها قومی ترین نسل در تاریخ ایالات متحده هستند. تا زمان متوقف شدن ژنرال Z ، آنها از ۴۷٪ اقلیتهای قومی تشکیل می شوند.

علاوه بر این ، آنها با “هویت شخصی شخصی” تعریف می شوند ، که طبق گفته Forbes به معنای شکستن از اشکال سنتی است. علاوه بر این ، طبق اطلاعات JWT Intelligence ، تنها ۴۸٪ نسبت به ۶۵٪ از هزاره ها منحصراً دگرجنسگرا را تشخیص می دهند و تنها ۴۴٪ می گویند که همیشه لباس هایی را طراحی می کنند که برای جنسیت خود ساخته شده اند ، در مقایسه با ۵۴٪ هزاره ها.

علاوه بر این ، آنها همچنین می توانند به عنوان Pluralist Generation n تعریف شوند – آنها در نژادها و مذاهب مختلف اعتقاد دارند و معتقدند که مردم می توانند در جامعه همزیستی کنند.

برای برندسازی به این نسل مدرن ، مارک های لوکس در حال کنار رفتن از فرهنگ به اصطلاح «محرومیت» هستند تا همزمان با چهره جدید مصرف گرایی باشد. به جای صفر کردن دسترسی محدود به محصول ، و مشورتبه طور جداگانه از ارتباطات جدا می شود ، مارک هایی مانند Hermès ، Revolve و Supreme تلاش می کنند تا فراگیرتر ، جذاب تر و بازتر باشند.

برای انجام این کار ، اولگا پانچنکو ، COO و VP بازاریابی شرکت PERRIN PARIS موارد زیر را توصیه می کند:

     

  1. هرگز با شبکه خود مداخله نکنید. آن را محدود نکنید ، اجازه دهید پیشرفت کند. همان چیزی است که عالی با موفقیت ویروسی خود بدست آورده است.
  2.  

  3. سعی نکنید تصور کنید که مخاطب خود را درگیر کنید – فقط آنها را درگیر کنید. این به معنای استفاده از مشتری ، کارمندان و افراد واقعی به عنوان چهره برند و استفاده از رسانه برای درگیر کردن طرفداران با تصمیمات مربوط به محصول است.

آخرین و کمترین چیزی نیست ، سعی کنید تجربیات را بفروشید. به عنوان مثال ، Revolve از بلاگ نویسان مشهور مد و مسافرتی مشهور استفاده می کند که نه تنها لباس ها بلکه تجربه هایی را نیز به فروش می رساند. آنها اغلب از #revolvearoundtheworld بعنوان هشتگ استفاده می کنند.

۵) با حوصله تلفن همراه و کاربر باشید

اگرچه ژنرال Z بومیان دیجیتالی هستند و همه کاره با همه دستگاه ها سازگار هستند ، اما ابتدا آنها موبایل هستند.

موبایل

در حقیقت ، PopSugar تخمین می زند که آنها دو برابر بیشتر از هزاره ها در یک موبایل بخرند. به همین ترتیب ، دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها می توانند نقطه کانونی جبهه دیجیتال برند شما برای تعامل بهینه باشند.

اما ، دوست داشتن بودن در موبایل به معنای حضور مهم نیست بلکه همه چیز مهم است. بخشی از یک استراتژی کاملاً جامع همراه ، تجربه کاربری خوب (UX) است.

همانطور که ژنرال زرز با دیجیتال بزرگ شده است ، آنها UX خوب را می بینند وقتی آن را می بینند. برای تحقق این هدف ، جملات کوتاه را در نظر بگیرید نه پاراگراف. بیشتر از زیر عناوین و نقاط گلوله استفاده کنید ، فضای سفید بیشتری را برای صفحات به راحتی قابل جستجو اضافه کنید و با طراحی رابط کاربری کوشا باشید.

۶) به طور صحیح و در کانال درست وصل شوید

Gen Z اساساً با YouTube بزرگ شد و همانطور که معلوم است ، هنوز هم وب سایت مورد علاقه نسل است ، به این معنی که آنها احتمالاً بیشتر از سایرین مانند Facebook یا Instagram این پلتفرم استفاده می کنند. علاوه بر این ، این گروه ایمیل را منسوخ می دانند که احتمالاً سه برابر پیام چت و ۱ در ۵ را باز می کند که بیان می کند اسنپ چت بر تصمیم های خرید آنها تأثیر می گذارد – برابر با همت های هزاره خود را دو برابر کنید.

یافتن کانال مناسب فقط بخشی از معادله است ، گزیدن پیام مناسب نیز بسیار مهم است.

Sprint Mobile ، وقت و انرژی خود را صرف ارتباط صحیح با نسل جوان کرده است. برای این کار آنها Candybar را تشکیل دادند ، که تیمی از کارمندان نسل Z و Millennial است که هم اکنون بخش بازاریابی جوانان Sprint را اداره می کنند. یکی از اولین کمپین هایی که Candybar راه اندازی کرد ، کمپین #LiveUnlimited Sprint بود که کاملاً دیجیتالی بود و به جای بازیگران ، تأثیرگذار رسانه های اجتماعی بود.

تمرکز کمپین بر ایجاد و ارائه بیشتر از تبلیغ برند و گرفتن دلار مصرف کننده بود. به عنوان مثال ، مشوق های تعامل با کمپین مانند:

دلار

     

  • اشتراک رایگان برای Tidal برای اینکه بتوانند به آلبوم جدید Jay-Z گوش دهند
  •  

  • ویدیوهای یوتیوب را از تأثیرگذار مورد علاقه حمایت مالی کرد

در هسته اصلی تبلیغات ، Sprint با هدف آگاهی از ساختار جدید تجارت خود که از ارائه خدمات خود برای ارائه داده ها و ارسال پیامک نامحدود تعریف کرده بود ، دو ویژگی مهم را ژنرال Z دانست.

تحقیقات نشان داده است ، هر چه این تعامل شخصی تر و خاص تر شود ، وفاداری و هیجان بیشتری به مشتری نشان می دهد.

۷) یک شیء پیام رسانی را در آغوش بگیرید

در طی چند سال گذشته ، مارک های عادت کرده اند که هزاره های پیام رسانی را ترجیح دهند.

تیم های بازاریابی نکات کلیدی مانند تجربه در مورد اشیاء مادی را به صفر رسانده اند. زندگی در مورد ریسک کردن است در حالی که توقف کار شغل طبیعی جدید است.

و از آنجا که ژنرال Z و هزاره ها در سن بسیار نزدیک هستند ، و با قرار گرفتن در معرض تکنولوژی مشابه رشد کرده اند ، در پیام رسانی همپوشانی وجود دارد ، درست است؟ متأسفانه ، این طور نیست.

مطابق نظرسنجی اخیر با مقایسه دو نسل ، معلوم است که جمعیت آماری دیدگاههای متضادی راجع به تعدادی از موضوعات دارند.

ژنرال زرس به دنبال ثبات و امنیت در مشاغل و امور مالی خود ، کمتر در معرض خطر است. آنها همچنین کمتر احتمال دارد که تعادل زندگی کار را در اولویت قرار دهند ، تنها ۳۸٪ ژنرال Zers می گویند که این مهم در مقایسه با تقریبا نیمی از هزاره ها است.

علاوه بر این ، ژنرال زرز بیشتر از هزاره سال است که به درآمد شخصی خود اهمیت می دهد ، که برای بازاریابان بسیار عالی است – شاید نسل جدید درآمد اختیاری بیشتری داشته باشد.

تغییر پیام برای رسیدن به اهداف شخصی جدید نسل ، به تغییر شکل پیام به پایگاه مشتری در حال تغییر کمک می کند.

۸) درسهای اهرمی از EdTech

EdTech یک عمودی به سرعت در حال رشد است و یک Gen Z qu استبا آن آشنا است مدرسه سازی معمولاً بین برنامه درسی و آنلاین درسی آمیخته می شود ، که باعث تغییر در نحوه یادگیری نسل می شود.

در حقیقت ، همانطور که INC خاطرنشان می کند ، ۳۳٪ ژنرال Z ترجیح می دهند که درس های خود را بصورت آنلاین تماشا کنند ، در حالی که ۳۲٪ تصمیم به همکاری با همکلاسی های خود از طریق اینترنت دارند.

تمایلات تحقیق آنلاین بیشتر از کلاس است. ژنرال Z می تواند خود را تقریباً از هر چیز ، از کلاس گرفته تا سوالات مربوط به محصول تحقیق کند.

این برای مارک ها چه معنی دارد ، آنها بیش از هر زمان دیگری در مورد شما تحقیق می کنند. داشتن حضور قدرتمند آنلاین و شهرت دیجیتالی در هنگام بازاریابی برای این گروه محرک اصلی خواهد بود.

۹) بخشی از چیزی بزرگتر از برند خود باشید

۹۵٪ از ژنرال زرز می گویند که تصمیم آنها برای کار در یک شرکت بسیار تحت تأثیر تأثیر سازمان بر جامعه است. و برای اثبات این نکته ، ۳۰٪ از نسل Z ادعا می کنند که فقط برای همکاری با شرکتی که دلایل آنها را به اشتراک می گذارد ، مایلند ۱۰-۲۰٪ کاهش دستمزد دریافت کنند.

درگیری اجتماعی ژن Z فراتر از محل کار است.

ژنرال Z که در پی مباحث مربوط به تغییرات آب و هوا و رسوایی های بی شماری از دولت بزرگ شده است ، برای برخی از وحشتناک ترین اقدامات خشونت اسلحه زنده بوده است و در بالا برای گفتن در مورد او برخاست – مثلاً Emma Gonzalez و بچه های Parkland را در نظر بگیرید. حرکت و پیشرفت را نمی توان نادیده گرفت.

با طرح این حس سهم و مراقبت از برند شما ، ژنرال Z ممکن است مستعد تعامل باشد.

بینش های ما در مورد ژن Z ممکن است در حال حاضر قوی باشد ، اما آنها چیزی کامل هستند.

ژنرال Z قرار است در سالهای آینده ما را متحول کند و ما را شگفت زده کند. از این گذشته ، ذهنیت و الگوهای خرید Gen Z هنوز در حال پیشرفت است. بسیاری از کسانی که از نظر جمعیتی در نوجوانان خود هستند ، اما این نسل نیز در کودکی شروع می شود.

زمان نشان خواهد داد که چگونه مارکها واقعاً می توانند از این مصرف کننده در حال تغییر استفاده کنند. اما نکته مهم در شرکتها این است که از کوهورت رو به رشد آگاه باشند و از خدمات و نیازهای آنها برای حفظ ارتباط و رقابت مطمئن بمانند.

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا