مزایای خرید سنبه

دانشجویی

سنبه در دسته ابزار های کوچک و بسیار کاربردی قرار دارد که در صنایع متعدد و مختلفی کاربردی می باشد. ضمن اینکه سنبه شاید به عنوان قدیمی ترین ابزارهای ساخت دست بشر به شمار می رود. در واقع این وسیله یک ابزار جهت نشانه گذاری بوده و می توان بر روی تمامی سطوح از آن بهره برداری کرد. سنبه انواع مختلفی داشته که هر یک از آن د ریکی جهت خاص طراحی و تولید شده است .صنایعی چون چرم دوزی، تراشکاری و آهنگری، سنبه در عصای دست صنعت گران می باشد. در حال حاضر این نوع محصولات در کنار دیگیر محصولاتی چون مته و بوش اسپرو به صورت غیر حضوری و حضوری قابل خریداری می باشد.

چرا باید از سنبه استفاده شود؟

چرا جهت نشانه گذاری استفاده از سنبه ضرورت دارد در حالی که می توان به راحتی با استفاده از یک ماژیک و یا مداد روی سطح مورد نظر علامت گذاری نمود. در واقع علت اصلی بهره مندی از سنبه دائمی بودن و پاک نشدن از روی سطح کار می باشد که اهمیت استفاده از آن را افزایش می دهد . همواره شرایطی همچون عوامل محیطی، مواد شیمیایی و یا ساییده شدن قطعات می تواند منجر به پاک شدن و از بین رفتن نشانه گذاری ها شود که همین موضوع مشکلات فراوانی را به همراه می آورد.

کاربرد سنبه چیست؟

به طور کلی با توجه کاربرد سنبه ها این ابزار نامگذاری شده و در انواع مختلفی همچون سنبه حروف، سنبه اعداد، سنبه فضا ساز، سنبه نشان، سنبه خارج کننده و … تولید می شود، البته سنبه ها اغلب برای علامت گذاری کاربرد ندارند و قابلیت های دیگری همچون هم محور کردن دو سوراخ، تنظیم پرچ ها در محل خود، خارج کردن پرچ ها و پیچ ها هم دارند.

مته چیست ؟

 

مته به عنوان مهم ترین اجزای دریل به شمار می رود که در سوراخکاری اشیاء وظیفه مهمی را به خود اختصاص می دهد. از مته جهت سوراخکاری سطوح مختلف همچون بتن، آهن، چوب، آلومینیوم، مس، مصالح ساختمانی و… استفاده می شود که به بخشی از آن عبارت اند از :

مته آهن:

از ویژگی این نوع مته قابلیت تحمل دمای بالا و سرعت زیاد بوده که از آن جهت سوراخکاری انواع سطوح فلزی بهره برداری می گردد که در انتهای مته درج شده است.

مته کبالت دار:

مانند مته آهن می باشد، این نوع مته از نوع HSS بوده و تنها تفاوت ان قابلیت تحمل دما و سرعت بالاتر به دلیل داشتن درصدی کبالت بوده که نسبت به مدل HSS معمولی شکنندگی بیشتری داشته و برای سطوح سخت تر از آهن همچون فولاد و فولاد ضد زنگ کاربرد دارد در انتهای آن ها علامت Co%n حک شده است.

مزایای استفاده از بوش اسپرو

بوش اسپرو از قطعات مهم در قالب های پلاستیک به شمار می رود که انتقال مواد اولیه وظیفه آن می باشد. صنعت قالبسازی در دسته صنایع بسیار مهم و ضروری بوده که دیگر صنایع به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به آن وابسته می باشند .به همین خاطر به صنعت قالبسازی ، صنعت مادر نیز می گویند. به طور کلی قالب ها در دو نوع قالب پلاستیک یا بلوک و قالب فلز یا قالب سنبه ماتریس دسته بندی می گردد. قالب پلاستیک دارای قطعات مختلفی همچون کفشک قالب ، سنبه ها ، بوش اسپرو و … می باشد که هر یک از وظیفه ای خاص برخوردار است . وظیفه ی بوش اسپرو تزریق مواد مذاب به درون فک های قالب می باشد.

یکی دیگر از مطالب سایت :   نشانه های پنهانی مرد عاشق چیست؟ ویژگی‌های مردان عاشق

ویژگی های بوش اسپرو

مواد اولیه یا گرانول در قالب پلاستیک در مخزن ذوب می شوند و بعد از آن از طریق مجاری به اسپرو می رسند و سپس از طریق آن به درون قالب تزریق می گردد. بوش اسپرو دارای دو بخش اصلی ساقه و گل بوده که درون قسمت آن از ساختاری مخروطی شکل برخوردار بوده تا به این صورت مواد مذاب با فشار به درون قالب تزریق گردد. قسمت داخلی بوش اسپرو می بایست به شکل سنگ زده (کاملا صیقلی و آینه ای) باشد تا به مرور زمان مواد اولیه به آن گیر نکند. بوش اسپرو می بایست برابر فشار و حرارت از استحکام و مقاومت مناسبی برخوردار باشد به همین حاطر جهت ساخت بوش اسپرو اغلب از فلز فولاد بهره برداری می شود.

 

در تمام دنیا حرفه قالبسازی به عنوان صنعتی مادر شناخته شده است که باعث رشد و توسعه سایر صنایع گردیده. اکثر صنایع تولید کالاهای مصرفی همچون خودرو سازی، غذایی، دارویی، لوازم خانگی و … به صورت مستقیم به قالبسازی وابسته اند. حتی بسیاری از سایر صنایع مادر نیز همچون نفت، گاز و پتروشیمی، به صورت غیر مستقیم از پیشرفت این صنعت بهره مند می شوند. اهمیت قالبسازی به اندازه ای بالا می باشد که رشد و بالندگی تولید بومی را بدون توسعه آن نمی توان تصور کرد.

گروه فرم و برش این افتخار را دارد که دارای بیش از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را دارد و توانسته با همکاری دیگر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش نماید. محصولات ارایه شده در این مجوعه شامل طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز به ویژه جامعه خدوم قالبسازان کشور می باشد. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.