انواع عادت‌های خاصی که شخصیت واقعی شما را برملا می‌سازند

مطالب عمومی سری اول

هممون کارایی مشابه رو با روشی متفاوت انجام می دیم که رابطه بسیار تنگاتنگی با شخصیت ما داره.
اما کمتر کسی به این تفاوتای ریز توجه می کنه چون فقط با دقت فراوون قابل تشخیص هستن. شاید بسیاری بر این باور باشن که این تفاوتا تنها اولویتا و عادات ساده ای هستن که نباید زیاد به اونا اهمیت داد. اما باید بدونین که عادات، اولویتا و کارای عجیب و غریبی که ما در طول روز انجام می دیم چیزای زیادی رو در مورد شخصیت ما برملا می کنن. محققان بخش جامعه شناسی تحقیقات جالبی انجام دادن که ارتباطات باور نکردنی رو بین عادات رفتاری خاص و نوعای جورواجور شخصیتا نشون میدن.
در ادامه می خوایم شما رو با ۶ عادت رفتاری آشنا کنیم که اطلاعات جالبی رو در مورد شخصیت شما معلوم میسازن.

۱- سبک سلفی گرفتن

سبک شما در سلفی گرفتن می تونه نشون دهنده اندازه پذیرا بودن شما در مقابل تجربیات جدید رو نشون بده. در مطالعه ای که در دانشگاه سنگاپور انجام گرفته، محققان از ۱۲۳ شخصی که به طور روزمره سلفی می گرفتن خواستن که عکس هاشون رو با این محققان به اشتراک گذاشته و به یه تست شخصیت شناسی کامل جواب بدن. محققان به این نتیجه رسیدن کسایی که هنگام سلفی گرفتن لبای خود رو غنچه و گرد می کنن شخصیت عاطفی ناپایداری دارن.

بعضی از افراد هم تلاش می کردن مکان سلفی گرفتن خود رو مخفی نگه دارن که این موضوع نشون دهنده شخصیت با احتیاط این افراد و تلاش واسه حفظ حریم خصوصی بود که نشون می داد این افراد اهمیت زیادی به امنیت خود میدن.
هم اینکه تحقیقات نشون داد آدمایی که شخصیت خوش صحبت و بشاشی داشتن معمولا دوربین رو پایین می گرفتن. علاوه بر این کسایی که موقعیتا و تجارب جدید رو با روی باز می قبول کردن معمولاً در عکس هاشون لبخند به لب داشتن و یا آشکارا می خندیدن.

۲- اولویت در نوشیدن قهوه

شاید تعجب کنین اگه بفهمین قهوه ای که واسه نوشیدن انتخاب می کنین چیزای زیادی در مورد شخصیت شما میگه. مطالعاتی که تو یه مجله معتبر به نام «Appetite» به چاپ رسیده نشون میده که کسایی که به غذاها و نوشیدنیای شور یا تلخ تمایل دارن، در مقابل تمایلات جامعه ستیزانه آسیب پذیری بیشتری دارن. کسایی که به نوشیدنیای شور و تلخ مانند قهوه مشکی و مشروبات الکلی تلخ تمایل دارن، ً بیشتر رفتارهایی جامعه ستیزانه از خود نشون میدن.

این تحقیقات نشون می داد که عکس این موضوع هم در مورد کسایی که از شکر یا خامه در قهوه خود استفاده می کنن صحت داره.
اینجور آدمایی بیشتر با بقیه کنار اومده و به احساسات و چیزای مورد علاقه بقیه اهمیت می دادن. البته بعضی هم فقط به دلیل ملاحظات بهداشتی و سلامتی به خوردن نوشیدنیای تلخ مانند قهوه مشکی روی میارن و هیچ عادت جامعه ستیزانه ای در اونا دیده نمی شه.

۳- اولویتای موسیقایی

مطالعه ای جدید نشون میده که سبک موسیقی که گوش می دید می تونه با ویژگیای شخصیتی خاصی در رابطه باشه. این تحقیق که به وسیله پروفسور آدرین نورث در دپارتمان روانشناسی کاربردی در دانشگاه هریوت-وات در ادینبرو انجام شده نشون میده که بین سبک مورد علاقه موسیقایی و شخصیت افراد رابطه نزدیکی هست.
مثلا بخشی از سبکای موسیقی و ویژگیای شخصیتی طرفداران اونا براساس این مطالعه به توضیح زیره:

  • اپرا: اعتماد به نفس بالا، مهربون و خلاق
  • موسیقی سنتی: اعتماد به نفس بالا، ساکت، درونگرا و خلاق
  • جاز: اعتماد به نفس بالا، آروم، خلاق و عاشق سفر و گردش
  • غمگین: اعتماد به نفس بالا، عاشق سفر و گردش، آروم، مهربون و خلاق
  • رگا (موسیقی سبک جامائیکایی): اعتماد به نفس بالا، اجتماعی، آروم، مهربون، خلاق و عاشق کم کاری و پوچی
  • کانتری و وسترن: سختکوش و اجتماعی
  • موسیقی جداگونه: اعتماد به نفس پایین، پر طاقت و سمج، خلاق و عاشق کم کاری
  • هندی و بالیوودی: عاشق گردش و سفر، سختکوش و خلاق
  • پاپ: اعتماد به نفس بالا، سختکوش، عاشق سفر و گردش، آروم، مهربون و غیرخلاق
  • رپ: اعتماد به نفس بالا و اجتماعی
  • دنس: اجتماعی و خلاق
  • راک و هوی متال: اعتماد به نفس پایین، درونگرا، آروم، مهربون، خلاق و دوری از کار زیاد
یکی دیگر از مطالب سایت :   علمی ترین پاسخ های ممکن برای ۱۹ سئوال رایجی که همواره در زمینه سلامت خود داشته اید

۴- سبک ایمیل زدن

توماس کامورو پریمیوزیک ادعا می کنه که میشه افراد برونگرا رو از سبک ایمیل زدنشون تشخیص داد چون این افراد در پیامای ایمیلی خود معمولاً در مورد مسایل مربوط به عیاشی و خوشگذرونی و تفریح مانند موسیقی و مهمانی صحبت می کنن. هم اینکه به باور ایشون افراد خودشیفته در ایمیلای خود از کلمات منفی مانند «دپرس» و «عصبانی» بیشتر استفاده می کنن. هم اینکه این افراد در ایمیل هاشون بسیار در مورد خود صحبت کرده و از کلماتی مانند «من» و «مال من» بیشتر استفاده می کنن.

۵- اولویتای تعطیلات

اولویتای تعطیلات شمام چیزای زیادی در مورد شخصیت شما برملا می کنه.
این که محیطای بزرگ و باز مانند دریا یا محیطای بسته مانند جنگل رو واسه تعطیلات ترجیح بدین می تونه مشخص کننده درونگرا یا برونگرا بودن شما باشه. براساس تحقیقات انجام گرفته، افراد درونگرا تمایل بیشتری واسه رفتن به جنگل در دوران تعطیلات دارن. افراد برونگرا هم علاقه بیشتری به محیطای بزرگ و باز مانند ساحل دارن تا امکان تعامل بیشتری با دور و بریا شون داشته باشن.

۶- عادتای عصبی

اگه تیکای عصبی زیادی دارین؛ مانند جویدن ناخن، کشیدن موها یا کندن پوست دست، این موضوع نشون میده که شما شخصیت کمال گرایی دارین. بسیاری عادت ناخن جویدن رو یه عادت عصبی به وجود اومده به وسیله تشویشای داخلی افراد می بینن اما دلیلی که اون طرف این رفتار هست می تونه بیشتر کمال گرایی فرد باشه تا استرس و اضطراب. دلایل زیاد نشون میدن کسایی که به طور مرتب ناخنای خود رو می جوند، موهاشون رو میکشن یا تلاش دارن پوست دست خود رو بکنن بیشتر انسانایی کمال گرا هستن. این رفتارها به اونا کمک می کنه که خستگی و بی حوصلگی خود، نبود رضایت و یا انزجار از چیزی که می بینن یا می شنون رو کم کنن.

تو یه تحقیق، آدمایی که تو یه موقعیت استرس زا، ناامید کننده، آرامش بخش و یا خسته کننده قرار داشتن به صورت جداگونه فیلمبرداری شدن. یافته ها نشون داد آنایی که در مورد کمال گرایی بیشترین نمرات رو داشتن بیشتر از بقیه رفتارای عصبی از خود نشون می دادن؛ مخصوصا در موقعیتای استرس زا، ناامید کننده و بی حوصلکی.

نتیجه گیری

مطمئنا هیچ کدوم از این قوانین و تئوریا قطعیت کامل ندارن و نمیشه یافته های این تحقیقات رو به همه گسترش داد. رفتارهایی که هر کدوم از ما به روشی خاص انجام می دیم می تونن عوامل زیادی داشته باشن. اما این گزینه ها نقطه شروع خوبی واسه داشتن اطلاعات بیشتر در مورد شخصیت آدم و رابطه نوع شخصیت با رفتارای خاص هستن.

خوابای تکراری در مورد شخصیت شما چه می گن؟

بهترین و بدترین ویژگیای شخصیتی شما براساس طالع بینی برج فلکی

ترکیب درست تخم مرغا رو انتخاب کرده و نقطه قوت شخصیت خود رو ببینین

شکل صورت در مورد شخصیت و روش زندگی شما چه میگه؟