۱۲ باور غلط اما رایج درباره زنان که علم آن ها را رد کرده است

مطالب عمومی سری اول

از قرار معلوم هنوز هیچکی موفق نشده بفهمه زنا واقعا چه میخوان! با این حال، کلیشه ها و باورهای غلط زیادی درباره زنان هست که خیلی از مردم به اونا باور دارن. اما محققان با آزمایشات و تحقیقات مختلفی فهمیدن بیشتر این باورهای عادی درباره زنان اشتباه هستن. در ادامه به ۱۲ تصور عادی درباره زنان می پردازیم که علم اشتباه بودن اونا رو ثابت کرده.

۱- همه زنا عاشق بچه هستن

باور عادی اینه که زنانا به خاطر غریزه مادرانه ای که در وجودشون نهفتهه، بیشتر از مردها بچه ها رو دوست دارن و براشون فرقی نداره بچه خودشون باشه یا بچه بقیه. با این حال، محققان امریکایی عزمشونو جزم کردن اندازه شکایات مشتریان رستورانا از رفتارها و سر و صدای بچه ها در محیط رستورانا رو بررسی کنن. نتیجه اون بود که به ازای هر ۹ زن، تنها یه مرد از سر و صدا و گریهای بچه ها شکایت داشت. این مسأله رو اینطور میشه توضیح داد که زنا در کل توجه بیشتری به بچه ها و رفتارای اونا دارن.

علاوه بر این، محققان امریکایی فهمیدن پدران بیشتر از مادران با نوزادان خود صحبت می کنن. هم اینکه مردها می تونن معنی گریه نوزادان رو به طور کامل فهمیده باشن و تشخیص بدن که دلیل گریه نوزاد گرسنگی، خستگی یا کمبود توجه و چیزای دیگه ای به جز اینا س.

۲- زنا هوش کمتری دارن

محققان فکر می کنن هوش زنا بیشتر در سطح متوسط قرار داره، یعنی تواناییای ذهنی اونا با احتمال خیلی کم خیلی پایین یا خیلی بالا هستش.
چند سال قبل، محققان امریکایی دست به تحقیقی روی دانشجویان دانشگاه های امریکا زدن. نتیجه تستا نشون داد به طور میانگین، نمرات دخترها در این تستا پراکندگی کمتری داشت، در حالی که پسرها هم در بالا و هم در پایین سطح متوسط قرار داشتن. یعنی جمعیت افراد کم هوش در بین مردان بیشتر و شاخص میانگین هوش در بین زنان بالاتره.

۳- زنا کمتر تحمل دردهای جسمی رو دارن

روانشناسان ایتالیایی فکر می کنن با وجود اینکه هورمون مردونه تستوسترون در بدن مردان مانند یه جور مسکن طبیعی به اونا کمک می کنه درد رو تحمل کنن، زنا توانایی بیشتری در تحمل درد دارن. زنان در بدن خود هورمون تستوسترون کمتری دارن اما درد رو بهتر تحمل می کنه.
سیستم ایمنی مردان در کل ضعیف تره چون تستوسترون خیلی زیادی در خون اونا هست.
علاوه بر این، مردان در روبرو شدن با خون ۱۰ برابر بیشتر از زنان از هوش می رن. چون زنا به دلیل ویژگیای طبیعی بدن شون زیادیٌ با خون مواجه می شن و این مسأله از نظر اونا چیز عجیب و ترسناکی نیس.

۴- زنا خوب کار نمی کنن

باور عمومی اینه که مردها بهتر کار می کنن و به خاطر همین درآمد بیشتری دارن. هم اینکه، تحقیقات محققان امریکایی نشون داده زنان در مورد استخدام هم با بی عدالتی جنسیتی مواجه هستن. این محققان چند رزومه کاری به دانشگاه های جور واجور امریکا فرستادند. رزومها از همه نظر برابر بودن، اما تعدادی از اونا به نام یه مرد و تعدادی دیگه به نام یه زن بود. نتیجه اون بود که رزومهایی که به نام مردان بودن پیشنهادهای کاری بیشتری گرفتن و حقوق پیشنهادی واسه اونا مبلغ بالاتری بود.

با این حال، چند سال هستش که اثبات شده در بیشتر شغلای غیر فیزیکی، مردان و زنان هر دو توانایی برابری دارن.

۵- زنا ترسوترند

تحقیقات محققان آلمانی نشون میده زنا مخاطرات یه موقعیت رو کمتر تشخیص میدن و راحت تر می تونن بدون فکر دست به کارای خطرناک بزنن. در عین حال، زنا حتی وقتی که به ترس خود پی می ببرن، آمادگی بیشتری واسه غلبه به اون دارن.

۶- زنا چیزای پر زرق و برق رو دوست دارن

فکر می کنین اگه زنی با یه لباس چین دار، سر قرار عاشقانه اش بره، یعنی از چین لباس خوشش میاد؟ شاید جواب تون مثبته. اما اگه اینطور باشه، میشه گفت که ماهیگیر به خاطر این واسه صید ماهی از کرم استفاده می کنه که خودش دوست داره اون کرم رو بخوره؟ بخاطر این می تونیم نتیجه بگیریم که در مرحله اول این مردان هستن که  زیورآلات و لباسای پر زرق و برق زنونه رو دوست دارن. در حالی که بیشتر زنا در خونه لباسایی راحت و معمولی به تن می کنن.

یکی دیگر از مطالب سایت :   انواع عادت‌های خاصی که شخصیت واقعی شما را برملا می‌سازند

۷- جمعیت زنا بیشتره

به صورت میانگین، به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۷ پسر متولد می شه.
البته این آمار بدون در نظر گرفتن کشورهایی مثل چین و هنده که این نبود توازن در اونا به طور ساختگی ایجاد می شه.
به گفته محققان، در ۵۰ سال گذشته جمعیت زنان با کم شدن رو به رو شده و این مسأله تقریبا در همه کشورها هست.
حتی در کشورهایی که جمعیت زنا بیشتره، تنها توضیحی که واسه اون هست اینه که اندازه مرگ و میر مردان در این کشورها بالاتر از زنونه.

۸- زنان ضعیف ترن و نمی تونن خود رو خوب با زندگی وفق بدن

باور عادی اینه که مردان در مقایسه با زنان خشونت رو بیشتری دارن، اما محققان فهمیدن که این مسأله غلطه. هم اینکه، زنا بهتر می تونن خود رو با زندگی وفق بدن و هر نوع مشکلی رو تحمل کنن. به باور محققان، دلیل این مسأله به کروموزوم XX در دی‎ان‎ای زنا برمیگرده. این ویژگی، زنا رو در برابر خیلی از بیماریای ژنتیکی مثل دیستروفی ماهیچه ای و هموفیلی مقاوم کرده. هرچند بدن زنان ۲۴ درصد کمتر از بدن مردان توده عضلانی داره، اما زنا بهتر می تونن خیلی از موقعیتای سخت مثل گرسنگی دراز مدت، تشنگی یا تغییرات دمایی شدید رو تحمل کنن. علاوه بر این، زنان بهتر می تونن در برابر عفونتا مقاومت کنن.

۹- زنا به صورت میانگین بیشتر عمر می کنن

حقیقت اون هستش که این زنا نیستن که بیشتر عمر می کنن، بلکه مردان هستن که زودتر از دنیا می رن. خطر بروز مشکل در سیستم قلبی عروقی بدن در مردان ۳۶ تا ۵۰ ساله بیشتره. در عین حال، زنان در همین بازه سنی از اینجور مشکلاتی در امان هستن چون هورمون زنونه استروژن در بدن اونا از رگای اونا مراقبت می کنه.
بعد از ۵۰ سالگی، احتمال برخورداری از یه زندگی طولانی و خوشحال در بین مردان و زنان به یه اندازه س.

۱۰- زنا بیشتر شیرینی و مردها بیشتر گوشت دوست دارن

باور عادی اینه که مردها به پروتئین حیوونی نیاز دارن، در حالی که زنا بیشتر مواد غذایی سبک و ً شیرین رو دوست دارن. اما حقیقت اون هستش که مردان اونقدرا به پروتئین حیوونی نیاز ندارن و می تونن پروتئین گیاهی رو جانشین اون کنن. اما بدن زنان به گوشت نیاز داره تا سیستم تناسلی اونا کارکرد درستی داشته باشه و خطر به دنیا آوردن فرزندان مریض کاهش پیدا کنه.
این روزا، کارشناسان تغذیه واسه زنان گیاهخوار رژیمای غذایی مکمل و همینطور مکملای ویتامین تجویز می کنن تا کمبودهای رژیم غذایی گیاهخواری تا حدودی برطرف شه و مشکلی واسه فرزندان آینده این زنان به وجود نیاد.

۱۱- زنا تمیزترند

علم این باور عادی رو هم رد کرده. محققان امریکایی با بررسی تلفنا، کامپیوترها، کیبوردها، جعبها و کیفای گروهی از کارمندان زن و مرد فهمیدن در وسایل کارکنان زن ۴ برابر بیشتر از وسایل کارکنان مرد باکتری جمع شده بود. به گفته محققان، دلیل این مسأله اون هستش که زنا بیشتر از مواد آرایشی مختلفی استفاده می کنن که محیط مناسبی واسه رشد باکتریا و میکرو ارگانیسما به وجود میارن.

۱۲- زنا از مارها و عنکبوتا بیشتر می ترسن

مردان ۳ برابر بیشتر از زنان دچار عنکبوت هراسی هستن. از طرفی، از گذشته این باور وجود داشته که مار مانند گربه، حیوان درون زنا هستش.
تصویر مارهای درون موها و دور گردن زنا به سمبلی از مادرسالارها، جادوگرها و کاهنهای فرقها تبدیل شده.
مارها به بو بسیار حساس هستن و به خاطر همین زنا رو راحت تر از مردان تشخیص میدن و در برخورد با اونا آروم تر هستن. بوی مردان بیشتر، مارها رو تهاجمی می کنه.
علاوه بر این، طبق آمارها، مردان ۱۰ برابر بیشتر از زنا مورد حمله مارها قرار می گیرن.

۷ واقعیت باحال و باورنکردنی در مورد زنان که خود هم از اون بی اطلاعند

۹ حقیقت باحال و عجیب درباره بدن زنان که شاید نمی دونین

۱۳ ادعای باحال در مورد زنان که در کمال ناباوری صحت دارن

۱۰ نکته باحال در مورد ویژگیای خاص مغز زنان که هر کسی باید بدونه

زن جذاب و جذابیت زنونه: ویژگی‌های ظاهری زنان که مردان رو عاشق خود می‌سازند

۱۳ ویژگی ای که زنان رو قوی و واسه مردان جذاب می کنه