مدگردی با ملکه خوش پوش هفتاد و دو ساله سوئد

مطالب عمومی سری اول

 سیلویا رینیت، ملکه هفتاد و دو ساله سوئد، یکی از خوش پوش ترین ملکهای پیر روزگار ماست که کلکسیون جواهرات و لباسای سلطنتی اش، همیشه با استقبال نشریا مد و لباس قرار میگیره. گزارش امروز سرویس مد گردی ما نگاهی داره به دنیای مد و لباس ملکه هفتاد و دو ساله سوئد. با ما همراه باشین.

صحبت از ملکه سوئد هست که خود مهاجری آلمانی به سوئد بود و حالا، همسر پادشاه این کشور حساب می شه.
ملکه هفتاد و دو ساله ای که هنوز، یکی از خوش پوش ترین ملکهای دنیا هستش و کلکسیون طلا و جواهراتش، طرفداران بسیاری زیادی داره.

سوئد و سوئدیا، به طور کل ملتی متفاوت به نسبت دیگه بخشای اروپا هستن. سوئدیا چند سال قبل از کریستف کلمپ، به قاره آمریکا رفتن. اما به فکر تصرف اون نیافتادند. کشوری که از تشکیل ان، کم تر از ۶ قرن میگذره و سرزمینی پر از یخ و برفه  و آفتاب تابان، در نقاط شمالی اش، ۶ ماه در سال در ایام زمستون، کلا طلوع نمی کنه.
اما مردمانی مهربون و سخت کوش داره و به نسبت دیگه بخشای اروپا، خلاق و کارآفرین. کشوری که روی یخ بود،امروزه یکی از قطبای تولید علم و فناوری اروپا و جهان حساب می شه.
جمعیتی ۹ میلیون نفره در مساحتی در حدود یه سوم وسعت ایران پراکنده شدن، اما بهره وری و تولید ملی اونا به مراتب بیشتر از کشورای چند برابر بزرگ تر از اون در اروپا و جهان هست.

به طور کل، سبک زندگی و سیستم زندگی و آموزش و بهداشت در این کشور سرد اسکاندیناوی، با خیلی از نقاط اروپا فرق داره.
تا سال ۲۰۱۱ میلادی که سیستم تحصیل واسه همه خارجیا رایگان بود، صدها هزار نفر از سراسر دنیا واسه تحصیل روونه سوئد می شدن و حالا یه دهم جمعیت کشور رو مهاجران تشکیل میدن.

(تصویر کت آبی خاص با یقه جذاب ملکه سیلویای خندان در کاخ سلطنتی استکهلم)

به نظر می رسه رفتار سوئدیا با خارجیا و ملتای دیگه ، در طول تاریخ رفتار صلح آمیز و خیلی با احترام ای بوده.
نبود حضور سوئد در هیچ کدوم از جنگای خانمان سوز قرن نوزدهم و بیستم میلادی خود نشون دهنده سبک صلح گرای مردم محیط زیست دوست سوئده. مردمی که گر چه در یخبندان زندگی می کنن، اما اندازه کمکای خیریه و حمایتای مادی و الهی انان از کشورای آفریقایی و جنگ زده به مراتب بیشتر از طرفداران دروغین حقوق بشره.

(تصویر استایل خیابانی ملکه سوئد در بازدید از یکی از کشورای بلوک شرق اروپا که با گلای بهاری در حال جواب گویی به وسیله احساسات هواداران جوانشه)

درباره سوئد مسائل باحال بسیار هست.
اما همین اندازه بدونین که الان یکی از وزاری کابینه دولت سوئد، جوونی ایرونی اهل شهریاره. چندین دختر زیر ۳۵ سال ایرونی در مجلس سوئد به عنوان نماینده مردم مشغول به فعالیت هستن و یه گارسون (سوفیا هلکویست)، الان عروس ملکه این کشوره.

( عروسی سوفیا هلکویست با پرنس کارل (بچه پادشاه سوئد) )

در سوئد، سیستم سلطنتی به طور کامل تشریفاتی بوده و قدرت سیاسی نداره. اصطلاحا در سوئد می گن که پادشاه تنها یه faceه و نه بیشتر. کارل گوستاو شانزدهم، پادشاه امروز سوئد، بیشتر از سه دهه هست که به عنوان پادشاه این کشور فعالیت داره.
همسرش Silvia Renate، متولد آلمان هست و در آلمان هم با ایشون آشنا شد.
ملکه سیلویا رو ملکه کلاه ها یا HatQueen هم می گن چون که ایشون در مراسم رسمی و غیر رسمی، از کلاه های مختلفی واسه س کردن با لباسای جذاب و رنگارنگش استفاده می کنه.

( ملکه سیلویای خندان در کنار کارل گوستاو شانزدهم پادشاه سوئد )

(تصویر شاهدخت مادلین که رنگ لباش الهام گرفته از رنگ مد و لباس مادرش با ابریشم صورتی هست)

ملکه سیلویا  Silvia Renate Sommerlath که حالا هفتاد و دو سال داره، از سال ۱۹۷۶ میلادی تا کنون، به عنوان ملکه سوئد مطرح هست و عنوان Queen Silvia of Sweden شناخته می شه و با استقبال عمومی هم برخوداره. ایشون دارای رکورد مدت تصدی این سمت در سوئد هست و تا کنون هیچ ملکه ای در سوئد به اندازه ملکه سیلویا، بر تاج و تخت ننشسته بود. ملکه سیلویا، در کارای بشردوستانه بسیاری فعالیت داره.

سیلویا در سال ۱۹۴۳ میلادی در شهر هایدلبرگ آلمان و از مادری برزیلی و بابایی آلمانی زاده شد.
بر خلاف تصور بیشتر، ملکه سوئد، متولد آلمان هست و کلا آلمانی حساب می شه.
تسلط ایشون به آلمانی به مراتب بیشتر از زبون سوئدیه. ایشون فقط سه سال داشت که به همراهی خونواده اش به سائو پائولوی برزیل جا به جایی مکان کردن و سیلویا بیشتر دوران کودکیش رو در اونجا گذراند.

یکی دیگر از مطالب سایت :   علمی ترین پاسخ های ممکن برای ۱۹ سئوال رایجی که همواره در زمینه سلامت خود داشته اید

(تصوری از رژه پادشاه سوئد به همراه همسرش که با لباس و کلاهی صورتی رنگ از روبروی کاخ پادشاهی استکهلم در حال گذر هستن)

ایشون تونست به زبون پرتغالی تسلط پیدا کنه و در سال  ۱۹۵۷ میلادی دوباره به آلمان غربی برگشت و در ۱۹۶۹ با مدرک زبون اسپانیایی از مدرسهٔ مترجمی مونیخ علم اموخته شد.

(تصویر از نزدیک لباس بلند زیبای صورتی رنگ و کلاه قارچ گونه ملکه سیلویا در کنار پادشاه سوئد)

اون بعد در سفارت آرژانتین در مونیخ به‌عنوان مترجم مشغول کار شد و در بازی‌های المپیک تابستونی ۱۹۷۲، یکی از مهمانداران این مراسم بود که با کارل گوستاف شانزدهم، ولیعهد سوئد آشنا شد.

(تصویر ازدواج ملکه سیلویا با کارل گوستاو شانزدهم پادشاه سوئد در سال ۱۹۷۶)

رابطه سیلویا با ولیعهد سوئد به مدت ۵ سال ادامه داشت تا اون که یه سال بعد، یعنی در سال ۱۹۷۳ میلادی، کارل به عنوان پادشاه سوئد انتخاب شد.
کارل که عاشق سیلویا شده بود از ایشون خواست به همراه ایشون به کاخ سلطنتی سوئد در استکهلم بیاد و در ۱۹ جون ۱۹۷۶ میلادی در مراسمی رسمی ازدواج کردن.

(تصویر کارل گوستاو شانزدهم و همسرش ملکه سیلویا در ۴۰ سال پیش)

ملکه سیلویا، صاحب ۳ فرزندبه اسمای شاهدخت ویکتوریا، شاهزاده کارل فیلیپ و شاهدخت مادلین شد که هر سه در سالای گذشته ازدواج کردن. ملکه سیلویا یکی از فعال ترین ملکهای دنیا در میدون پشتیبانی از حقوق کودکان در سراسر جهان هست و بنیادی رو هم در همین زمینه سرپرستی می کنه.

(تصویر ازدواج شاهدخت ویکتوریا باهمسرش که ماساژور سابقش بود )

سیلویا هم اینکه در ۱۹۹۹ بنیاد جهانی کودکان رو پایه گذارد که از وظایف این سازمان، بهبود شرایط زندگی کودکان و نوجوانان سراسر دنیا هستش.
از دیگر کارای اون می‌توان به پیشرفت منابع واسه بیماران روانی و معلولین اشاره کرد.
یکی از صحبتای جنجالی سیلویا، درباره نقش پدرش به حزب آلمان نازی و قوانین ضعیف سوئد در پشتیبانی از پورنوگرافی کودکان بود. دریافت یه چفیه فلسطینی به عنوان هدیه به وسیله ملکه سیلویا، موجی از انتقاد رو به وسیله طرفداران رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۳ میلادی روونه ایشون کرد.

ملکه سیلویا همیشه درمراسم رسمی با لباس خاص و کلکسیونی از طلا و جواهرات سلطنتی ظاهر می شه اما در مراسم عادی هم از استایل مد و لباس خاصی بهره مند هست که با این مقدمه نگاهی داریم به کلکسیون مد و لباس ایشون. مد با ملکه سوئد رو از زمان ازدواجش شروع می کنیم.

(تصویر پادشاه سوئد و ملکه سیلویا با لباس عروس سفید به طور کامل پوشیده با تور بلند)

(تصویر تاج الماس ملکه سیلویا در زمان ازدواج با پادشاه سوئد)

(تصویر ملکه سیلویا در حال پیاده شدن از کالکسه سطلنتی روبروی کاخ پادشاهی استکهلم)

(تصویر لباس سفید پوشیده بلند ملکه سیلویا به همراه جواهرات سلطنتی در مراسم دادن جایزه نوبل در استکهلم)

(تصویر لباس سبز رنگ بلند ملکه سیلویا با گردن بندی با سنگای قیمتی در مراسم دادن جایزه نوبل در کنار اعضای خونواده سلطنتی سوئد)

(تصویر لباس فاخر و رسمی ملکه سوئد در مراسم دادن جایزه نوبل سال ۲۰۱۲ میلادی)

(تصویر ملکه سیلویا و پادشاه سوئد در مهمونی شام به افتخار برندگان جایزه نوبل ۲۰۱۱ میلادی)

(تصویر ملکه سیلویا با کت و دامن قرمز و گردن بند طلایی در برزیل ۲۰۱۱ )

(تصویر ملکه سیلویا به همراه جواهرات سلطنتی الماس و لباسی آبی رنگ)

(تصویر پادشاه سوئد و ملکه سیلویا با لباس عادی در حال تماشای مسابقات المپیگ تابستونی ۲۰۱۲ لندن)

(تصویر ملکه سیلویا و لباسی با رنگ خاص که با اکسسوریای رنگارنگ و کلکسیون طلا و جوارهت قیمتی ایشونه شده- جهت شرکت در مراسم هنری در آلمان ۲۰۱۲)

(تصویر ملکه سیلویای خندان با لباسی صورتی و جواهرات سلطنتی جذاب که روی انا تصاویری از اعضای خاندان سلطنتی سوئد دیده می شه)

(تصویر سنجاق سینه ملکه سیلویا که تصویر کارل گوستاو شانزدهم پادشاه سوئد روی اون مشاهده می شه)

(تصویر لباس خاص ملکه سوئد با گردن بند یقه ای با گلولهای نقره ای و یقه سفید بزرگ چهت شرکت در مراسم خیریه پشتیبانی از بئیاد کودکان)

(تصویر کارل گوستاو و ملکه سیلویا با لباس و بارانی قرمز زنگ جذاب در کنار پادشاه و ملکه هلند)

(تصویر ملکه سیلویای خندان و تاچ و گردن بند جذاب سلطنتی و کتی پشمی در کنار پادشاه سوئد)

(تصویر ملکه سیلویا با لباسی رسمی و سنجاق سینه نقره ای در برلین آلمان)

(دو تصویر از ملکه سیلویا در اکتبر ۲۰۱۴ میلادی)

(شیخ فاطیما در کنار شیخ امارات متحده عربی با لباسی قرمز و شالی بلند با طرح جذاب)